Frame Generation działa lepiej na XSX niż na PS5. Ogromne ulepszenie animacji, ale jakim kosztem?

Gry
2557V
Immortals of Aveum
Bartosz Dawidowski | 03.06, 09:47

Immortals of Aveum jest pierwszą grą wykorzystującą technologię Frame Generation, wprowadzoną na PC (pierwotnie przez NVIDIA, a obecnie proponowaną również przez AMD). Warto sprawdzić, jakie są wady tego rozwiązania.

Po wstępnych obserwacjach, które możecie sprawdzić tutaj, redakcja Digital Foundry postanowiła dokładnie przeanalizować jakość obrazu z włączonym Frame Generation w Immortlas of Aveum, które wykorzystuje FSR 3.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na pewno imponujące są zyski na płynności animacji po włączeniu Frame Generation na PS5 i XSX. Przykładowo z poziomu 70 fps wchodzimy na 120 fps. Okazuje się, że Xbox Series X radzi sobie z rzeczoną technologią w Immortals of Aveum lepiej od PS5. W tej samej scenie z poziomu 38 fps wchodzimy na 68-69 fps, a na PS5 musimy zadowolić się tylko 62-63 fps.

"Framerate dzięki Frame-Gen zwiększa się średnio o 67% na PS5 i o 72% na Xbox Series X" - stwierdza Digital Foundry.

Digital Foundry skupia się od 5 minuty na temacie odczuwalnych opóźnień sterowania, występujących po włączeniu Frame Generation. Redakcja przetestowała zagadnienie korzystając z myszki na XSX i okazało się, że poziom latency kształtuje się na poziomie 139 ms, przy bazowej wartości, bez włączonego Frame Generation, na poziomie 130 ms. Redaktorzy stwierdzają, że nie było to dla nich problemem.

Następnie od 9 minuty, redakcja przechodzi do analizy jakości obrazu z włączonym Frame Generation. Jak łatwo się domyślić szybko poruszające się obiekty generują drobne wady wizualne. Są to jednak subiektywnie mało zauważalne mankamenty. Trochę większe problemy sprawiają elementy HUD, ale tutaj również występowanie "artefaktów" graficznych jest na akceptowalnym poziomie, co zachęca do włączenia Frame Generation na PS5 i XSX.

Reasumując, technologia w Immortals of Aveum uzyskała rekomendację od redakcji, która stwierdza, że z takim poziomem jakości Frame-Gen ma świetlaną przyszłość w kolejnych grach konsolowych.

Źródło: https://youtu.be/xVCK1j7F5sg

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper