Zapisujesz gry w chmurze? GOG ograniczy zapis do 200 MB na grę

Gry
4800V
gog.com
Grzegorz Cyga | 05.06, 17:30

W obecnych czasach swego rodzaju zbawieniem jest to, że już nie trzeba przechowywać zapisów wszystkich swoich gier na dysku komputera, tylko można je przechowywać w chmurze. Niestety to rozwiązanie, choć wygodne, ma swoje ograniczenia.

GOG jest jedną z platform dla graczy pozwalających na utworzenie kopii postępów w grach, które będą przechowywane na serwerach producenta programu. Okazuje się jednak, że ma ona swe ograniczenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Po 31 sierpnia 2024 roku zapisy, które przekraczają limit alokacji (200 MB na grę), zostaną usunięte.

Przede wszystkim usuniemy niepotrzebne pliki – rzeczy, które w ogóle nie są związane z Twoją grą, ale trafiły do ​​folderu Cloud Save. Następnie usuniemy pliki zapisu gry, zaczynając od najstarszego i kończąc, gdy pozostałe pliki zmieszczą się w limicie alokacji.

Nie wpłynie to na zapisy przechowywane bezpośrednio na komputerze, jednakże jeśli chcecie zachować jakieś konkretne, to warto do tego czasu zrobić kopię zapasową, a niepotrzebne pliki ręcznie usunąć. 

W swoim najnowszym komunikacie, GOG ujawnił również, dlaczego decyduje się na taki krok.

Wraz ze wzrostem rozmiaru i liczby gier rośnie zapotrzebowanie na usługę Cloud Storage. Limity te zapewniają, że wszyscy gracze mają dostęp do wystarczającej i możliwej do zarządzania przestrzeni na swoje postępy w grze, a my utrzymujemy związane z tym koszty pod kontrolą. Optymalizując alokację przestrzeni dyskowej, naszym celem jest dalsze zapewnianie każdemu niezawodnej i przyjaznej dla użytkownika platformy.

Źródło: GOG

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper