Gracze znów krytykują Ubisoft. Reżyser tłumaczy się z nieścisłości w zajawce Assassin's Creed: Shadows
Ubisoft zaprezentował przedwczoraj pokaźny fragment rozgrywki z Assassin's Creed: Shadows. Nie wszyscy są jednak zachwyceni wizją Japonii od francuskiego wydawcy.
Krytykowany był wcześniej jeden z dwojga głównych bohaterów w Assassin's Creed: Shadows, a tym razem gracze dopatrzyli się błędów historycznych w tym, jak wyglądają wnętrza budynków na pierwszym zwiastunie szykowanej produkcji. W Japonii bardzo popularny (ponad 14 mln wyświetleń) stał się wpis jednego gracza, który zauważył już w maju, że architektura nie jest do końca zgodna z realiami historycznymi. Problemem mają być również maty tatami, służące do pokrywania podłogi, w kwadratowym kształcie (gdy tradycyjnie takie japońskie maty mają kształt prostokątny).
Temat pojawił się nawet w wywiadzie redakcji GameWatch z reżyserem Assassin's Creed: Shadows Charlesem Benoitem, który odniósł się do sprawy stwierdzając, że maty tatami powinny wyglądać prawidłowo we właściwej grze. To co oglądaliśmy to tylko sekwencja CGI. Twórca podkreślił, że z Ubisoftem współpracuje od samego początku prac kilku ekspertów w zakresie historii i kultury Japonii, którzy dbają o to, by gra była wierna realiom z XVI wieku. Deweloperzy współpracują też ściśle ze studiami Ubisoftu z Tokio i Osaki, otrzymując w ten sposób dodatkowe wsparcie w zakresie zgodności z japońską kulturą.
W wywiadzie Charles Benoit zdradził również, że w Assassin's Creed: Shadows pojawi się motyw znajdowania punktów "edukacyjnych" w świecie gry, tak jak w Mirage. Po dotarciu do takiego miejsca będziemy mogli posłuchać i poczytać więcej o historii i kulturze dawnej Japonii. Ubisoft nie ma natomiast planów stworzenia pełnoprawnego trybu Discovery, jak np. w Odyssey czy Origins.
アサクリにおけるその国の当時の建築物って目を見張るものがあって専門家にも関心されてるんだけどトレーラーののここは既にヤバいよな
— ヒャノス (@Dehya_is_Goddes) May 19, 2024
信長の側近っぽいのが信長と同じ段に座っちゃってるしなんか謎に畳だし畳も正方形だし pic.twitter.com/iQMGurf9tA