Gry powinny być znacznie krótsze? „Ludzie mają teraz mniej czasu”
Shawn Layden, były prezes PlayStation, podzielił się interesującą refleksją na temat długości gier wideo i ich ewolucji na przestrzeni lat.
W ostatnim wywiadzie Layden zauważył, że w czasach PlayStation 1, 2 i 3 długość gry była kluczowym czynnikiem wpływającym na jej ocenę. Gracze oczekiwali długich rozgrywek, które dawały im poczucie wartości za wydane pieniądze.
„W tamtych czasach przeciętny gracz był nastolatkiem lub dwudziestoparolatkiem. Miał dużo czasu, ale mało pieniędzy, więc mógł spędzić wiele godzin nad wielką grą fabularną” – mówi Layden. Obecnie tylko 32% graczy faktycznie kończy grę.
Obecnie jednak sytuacja uległa zmianie. Dzisiejsi gracze z obowiązkami zawodowymi i rodzinnymi mają znacznie mniej wolnego czasu. Layden sugeruje, że może nadszedł czas, aby wrócić do modelu gier, które można ukończyć maksymalnie w 10-15 godzin. „Ludzie mają teraz mniej czasu. Może pora powrócić do modelu, gdzie przejście gry będzie intensywne i krótkie” – stwierdził Layden.
Czy rzeczywiście krótsze gry mogłyby lepiej odpowiadać współczesnym potrzebom graczy? Dyskusja na temat idealnej długości gier wideo to jednak temat rzeka.