Square Enix zmienia podejście do sztucznej inteligencji. Prezes firmy zdradza powody
Square Enix zmienia swoje podejście do wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo. Prezes firmy, Takashi Kiryu, na spotkaniu z inwestorami wyraził ostrożność co do użycia tej technologii, mimo wcześniejszych deklaracji o agresywnym wprowadzaniu AI.
Sześć miesięcy temu prezes Square Enix, Takashi Kiryu, ogłosił, że firma będzie agresywnie wdrażać sztuczną inteligencję, wierząc, że generatywna AI ma potencjał, aby fundamentalnie zmienić procesy tworzenia treści w grach wideo. W styczniu Kiryu powiedział:
Wierzę, że generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał, aby nie tylko zmienić to, co tworzymy, ale także fundamentalnie zmienić procesy, za pomocą których tworzymy.
Jednak na ostatnim spotkaniu z inwestorami Kiryu wyjaśnił, że firma chce zachować ostrożność w wykorzystywaniu sztucznej inteligencji. Podkreślił, że mimo ogromnego potencjału tej technologii, istnieją również liczne zagrożenia.
Kiryu zaznaczył, że gracze niezbyt przychylnie patrzą na wykorzystanie AI w grach, a sama technologia może być zawodna, mając tendencję do wymyślania, czyli tzw. halucynacji. W związku z tym Square Enix wprowadziło nowe zasady — narzędzia związane ze AI są używane dopiero po odpowiednim „przeglądzie”.
Square Enix, firma znana z takich hitów jak Final Fantasy i Dragon Quest, przemyślała swoje podejście do AI, starając się balansować między innowacją a bezpieczeństwem i… odpowiedzialnością. Prezes Takashi Kiryu podkreśla, że firma będzie korzystać z AI w sposób przemyślany i odpowiedzialny, aby uniknąć potencjalnych problemów.