Nintendo zna przepis na sukces. Wystarczy sprzedać określoną liczbę kopii co 3-5 lat
Według Shigeru Miyamoto, ikony Nintendo, firma musi wydawać gry, które sprzedają się w 30 milionach egzemplarzy co trzy do pięciu lat.
Ta strategia, jak twierdzi Miyamoto, jest kluczem do utrzymania stabilności i sukcesu Nintendo. Wywiad z Miyamoto został opublikowany w japońskim magazynie Famitsu w styczniu 2024 roku, gdzie omówił znaczenie tworzenia wielkich hitów dla firmy.
Miyamoto zaznaczył, że stworzenie jednej przełomowej gry wystarczy, aby firma była bezpieczna przez kilka lat. Wskazał, że jeśli pracownicy Nintendo będą dążyć do stworzenia świetnej gry, firma będzie prosperować, ponieważ prędzej czy później osiągną sukces. Przytoczył przykład Mario Kart 8 Deluxe, który sprzedał się w 61,97 milionach egzemplarzy, jako dowód na to, że Nintendo potrafi osiągać takie wyniki.
Przykłady wielkich sukcesów Nintendo:
- Mario Kart 8 Deluxe (2017) - 61,97 mln sprzedanych kopii
- Animal Crossing: New Horizons (2020) - 45,36 mln sprzedanych kopii
- Super Smash Bros. Ultimate (2018) - 34,22 mln sprzedanych kopii
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) - 31,85 mln sprzedanych kopii
Miyamoto podkreśla, że sukces takich tytułów pokazuje, iż kluczowe jest dążenie do tworzenia gier, które zadowolą szerokie grono graczy. W ten sposób Nintendo może kontynuować swoją dominację na rynku gier wideo.
Oczywiście, jeśli gra nie osiągnie tego pułapu przez 3-5 lat nic nie stanie, ale firma wyraźnie nastawiona jest na ciągłe dążenie do sukcesu, dlatego stara się wprowadzać proste, aczkolwiek zawsze innowacyjne zmiany w swoich największych franczyzach.