XDefiant nie było gotowe na premierę? Twórca zabiera głos i wskazuje przyczynę problemów
Jeśli błędy aż tak bardzo nam przeszkadzają, to nie musimy grać. Tak przynajmniej twierdzi producent wykonawczy XDefiant. Mark Rubin mówi wprost, co jest przyczyną niedociągnięć występujących w produkcji.
XDefiant to kolejna próba stworzenia darmowej gry, której zadaniem jest podbicie rynku strzelanek. Od premiery długo wyczekiwanej produkcji Ubisoftu minął już ponad miesiąc i niestety twórcy wciąż nie uporali się ze wszystkimi problemami. XDefiant zostało sprawdzone przez miliony osób, lecz część z nich dość szybko rezygnuje z uwagi na błędy.
Jeden z graczy napisał na platformie X, że premiera XDefiant odbyła się zbyt szybko i gra nie była przygotowana na debiut. Na komentarz zareagował producent wykonawczy. Zdaniem Marka Rubina gra wyszła w odpowiednim momencie, a przyczyna problemów leży gdzie indziej.
Rushed out? No. What we have is an engine that has only ever been an MMO. And so all of the infrastructure for an FPS has had to be built up from the ground floor. Even CoD started on ID tech which was a shooter engine. Apex started on a shooter engine. But for us we are working…
— Mark Rubin (@PixelsofMark) July 5, 2024
Zbyt szybko? Nie. Mamy do czynienia z silnikiem, który do tej pory stosowany był tylko w przypadku MMO. Dlatego cała infrastruktura dla FPS'a musiała zostać zbudowana od podstaw. Nawet CoD zaczynał na id Tech, który był silnikiem strzelanki. Apex zaczynał na silniku strzelanki. My natomiast pracujemy nad stworzeniem zupełnie nowej technologii na silniku, który został zaprojektowany do czegoś innego. Silnik jest świetny, ale wymaga dużo pracy, a wraz z tą pracą pojawia się wiele błędów, z którymi inne silniki już sobie poradziły. Nie jesteśmy strzelanką, która istnieje od 20 lat. Jeśli podoba ci się to, co staramy się zrobić, zostań z nami, a zobaczysz, że wszystko się poprawia i dodawane są nowe funkcje. Ale jeśli gra nie jest dla ciebie, to w porządku, nie musisz grać.
Twórcy jeszcze przed premierą potwierdzili, że naprawa wszystkich błędów może im zająć trochę czasu. Czy graczom wystarczy jednak cierpliwości? Przekonamy się wkrótce.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do XDefiant.