Electronic Arts nie boi się strajku SAG-AFTRA. Negocjacje są lepsze od walki
SAG-AFTRA, związek zawodowy reprezentujący aktorów i innych artystów, rozpoczął strajk w branży gier wideo 25 lipca 2024 roku.
Głównym punktem spornym jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w grach i ochrona praw aktorów przed potencjalnym zastąpieniem ich przez AI.
Strajk obejmuje projekty rozwijane krócej niż rok, co może prowadzić do opóźnień w produkcji niektórych gier. Jednak branża gier wideo może nie odczuć natychmiastowych skutków, podobnie jak to miało miejsce podczas strajku w Hollywood.
Andrew Wilson, CEO Electronic Arts, zapewnił, że strajk nie będzie miał znaczącego wpływu na działalność firmy, przynajmniej w krótkim okresie. EA prowadzi aktywne negocjacje z SAG-AFTRA, dążąc do szybkiego rozwiązania spornych kwestii.
Warto zaznaczyć, że niektóre projekty, jak np. Grand Theft Auto VI studia Take-Two, są wyłączone ze strajku ze względu na to, że prace nad nimi rozpoczęły się przed grudniem 2023 roku.
Branża gier stara się uniknąć powtórki z Hollywood, gdzie strajk trwał 118 dni. Negocjacje między producentami gier a związkiem zawodowym są kluczowe dla przyszłości wykorzystania AI w branży i ochrony praw aktorów.
Mimo wszystko wykorzystanie możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, jest nieuchronne. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyjcie do naszego artykułu.