Hero shooter pokazem możliwości Unreal Engine 5? Digital Foundry ocenia Marvel Rivals
Wygląda na to, że Marvel Rivals może wkrótce być nie tylko jedną z popularniejszych strzelanek, ale i jedną z bardziej imponujących technologicznie.
Chociaż nowy hero shooter od NetEase jest obecnie w fazie beta testów, daje już solidny obraz tego, co będzie oferował. Wielu graczy ochoczo zasiadło do bety, by sprawdzić umiejętności bohaterów i jak prezentuje się rozgrywka. Tymczasem Digital Foundry przeanalizowało grę pod kątem technicznym i wygląda na to, że Marvel Rivals może być jednym z bardziej imponujących tytułów na rynku.
Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5 i zdaniem analityków, robi z niego niezły użytek. Trzecioosobowy shooter z superbohaterami wyróżnia się tym, że posiada system destrukcji otoczenia, a część postaci jak Spider-Man czy Iron-Man może poruszać się w powietrzu, co powoduje spore wykorzystanie GPU. Do tego trzeba dodać to, że produkcja korzysta z systemu globalnego oświetlenia i odbić zwanego Lumen. Z tego powodu Marvel Rivals jest sporym wyzwaniem dla kart graficznych.
Oczywiście na komputerach można bawić się ustawieniami, lecz na konsolach nie. Dlatego, aby zapewnić stabilną rozgrywkę na poziomie 60 klatek na sekundę, deweloperzy musieli pójść na pewne kompromisy w postaci korzystania z technologii SSR i dynamicznego skalowania. Najlepiej w tym wypadku wypadają PlayStation 5 i Xbox Series X|S, które w celu wyświetlania obrazu w 1440p, skalują go do aż 810p. Posiadacze Xbox Series S muszą się zadowolić maksymalną rozdzielczością 972p, która potrafi spaść do 540p. Co ważne, w tej wersji gry gracze nie uświadczą cieni.
Mimo iż są sytuacje, w których klatki spadają do 50, a czasami na wszystkich platformach występuje screen tearing, Marvel Rivals przez większość czasu oferuje płynną rozgrywkę. Są jednak obszary, które wymagają dopracowania i jeśli twórcy o nie zadbają, możemy mieć do czynienia z jednym z ambitniejszych technologicznie tytułów na rynku.