Black Myth: Wukong z problemami graficznymi. Przeostrzone obiekty, brak HDR i zacięcia animacji

Gry
3986V
Black Myth: Wukong
Bartosz Dawidowski | 20.08, 11:43

Wracamy do tematu oprawy graficznej w Black Myth: Wukong. Warstwa wizualna w chińskim projekcie, choć imponująca, nie jest niestety pozbawiona wad.

DigitalFoundry opublikowało swoja analizę technicznych aspektów Black Myth: Wukong. Redakcja zachwyca się szczegółowością grafiki w tytule, podkreślając, że rozwiązania związane z pełnym ray tracingiem są tutaj bardzo kosztowne pod względem potrzebnej mocy GPU.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja zwraca uwagę na piękne wykonanie wody i bardzo ładną roślinność, ale jednocześnie gani autorów Wukong za przeostrzenie obiektów w grze oraz kiepską jakość niektórych tekstur. Temat poruszany jest w 14 minucie poniższego nagrania.

Przeostrzenie obrazu nie jest związane z DLSS czy FSR. To efekt widoczny nawet w natywnej rozdzielczości. Według DigitalFoundry deweloperzy grubo przesadzili na tym polu, co sprawia, że na krawędziach wielu obiektów widać mocno dithering, charakterystyczne migotanie pikseli.

Jeszcze większym problemem są niestety zacięcia animacji, które występują nawet na tak potężnych GPU jak RTX 4090. Sytuacja opisywana jest od 16 minuty nagrania. Przy przechodzeniu do nowych obszarów animacji traci na moment płynność i dzieje się to zarówno przy włączonym, jak i wyłączonym ray tracingu.

"Sytuacja nie jest aż tak zła jak w Jedi Survivor, ale mój Boże, jakże to irytuje, gdy problem z frametimem występuje nawet w malutkich lokacjach" - stwierdza redakcja.

O kolejnym problemie z oprawą w Black Myth: Wukong informuje GamingTech, który wskazuje na to, że gra w ogóle nie posiada natywnego wsparcia dla HDR na PS5 i PC. Przy okazji GamingTech krytykuje kiepskie parametry obrazu w SDR, z niską rozpiętością tonalną, gdzie czernie są podbite w przesadny sposób.

"Jakość obrazu po prostu nie jest dobra. Sytuacja jest nawet gorsza na PS5 niż na PC. Cały obraz na PS5 jest rozmyty. Skalowanie rozdzielczości na PS5 wygląda okropne" - stwierdza Gaming Tech.

Polecam tez sprawdzić, jak Black Myth Wukong działa z różnymi GPU na PC. W szczególności posiadacze GPU od AMD mogą narzekać na kiepską optymalizację tytułu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.

Źródło: https://youtu.be/U8wGsB8c2gY

Komentarze (129)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper