Exclusive PlayStation debiutuje. Porównanie grafiki na PS5 i PC i pierwsze recenzje Concord
PlayStation zachęcało nas już wcześniej do zabawy w Cocncord na PC. Sprawdźmy zatem, jak wygląda porównanie grafiki na PS5 oraz komputerach.
Dziś premiera Concord. Gra zostanie odblokowana już o godz. 19:00 (informacja ze Steam), ale już teraz możemy przyjrzeć się, jak exclusive PlayStation Studios wygląda na PS5 i PC. Wszystko dzięki wczesnemu dostępowi, do którego dostęp uzyskały osoby, które zdecydowały się na zakup droższego wydania Deluxe.
Grę wzięła na warsztat redakcja ElAnalistaDeBits. Jeśli chodzi o rozdzielczość natywną, w której działa Concord to na PS5 uzyskujemy dynamiczne 2160p przy 60 fps (skalowanie z natywnej rozdzielczości 1440p). Jakość graficzna w wersji konsolowej i pecetowej jest przy tym podobna. Wersja na PS5 wypada oczywiście gorzej pod względem rozdzielczości od pecetów zdolnych do renderowania Concrod w natywnym 4K, ale na pewno nie mamy tu do czynienia z tak gigantycznymi różnicami graficznymi, jak w Black Myth: Wukong.
W teście dobrze wypada też framerate. Gra trzyma na PS5 60 fps, więc od strony technicznej wygląda na to, że ciężko będzie się tutaj do czegoś przyczepić. Optymalizacja Concord na PC wydaje się przy tym dobra. Przykładowo w 4K tytuł działa już na RTX 4060 Ti z 70 fps z włączonym DLSS i przy maksymalnych detalach graficznych. Posiadacze RTX 4080 Super mogą liczyć na okolice 200 fps przy tych samych ustawieniach.
W tej chwili w sieci dostępne są tylko pojedyncze recenzje Concord. Projekt PlayStation ocenił GameRant, który wystawił strzelance 3,5/5, stwierdzając, że design postaci jest okropny i że zaledwie 6 trybów rozgrywki na 12 mapach to trochę za mało zawartości. Gorzej produkcję ocenia serwis Game8, który wystawił Concord tylko 56/100.
Na Steam pojawiło się tylko 99 recenzji użytkowników (w momencie pisania newsa), co wskazuje na bardzo słabe zainteresowanie wczesnym dostępem. Opinie są jednak przynajmniej na tym etapie pozytywne (średnia to 85%).