Black Myth Wukong z problemami technicznymi na PS5. "Ekstremalnie kiepskie" tryby graficzne
Ekipa Digital Foundry wzięła pod lupę Black Myth Wukong w wersji na PlayStation 5. Sprawdźmy zatem, jak ten niezwykle wymagający sprzętowo tytuł działa na konsoli Sony.
Wnioski z analizy Digital Foundry są następujące: Black Myth Wukong wymaga na PS5 kilku konkretnych łatek. Warstwa techniczna gry po prostu nie jest w tym momencie w pełni satysfakcjonująca.
Digital Foundry uznaje tryb jakości obrazu (30 fps) oraz zbalansowany (40 fps) za "bardzo słabe", z nierówną animacją. W szczególności tryb jakości działa okropnie:
"To najgorszy limit 30 fps, jaki kiedykolwiek widziałem. Jeśli oni w ogóle celują tutaj w 30 fps, bo nie wiem co właściwie zespół chciał tu osiągnąć. (…)
Mamy tu dwa tryby graficzne, które w perspektywie płynności działają ekstremalnie kiepsko. I trzeci tryb (60 fps), który jest przeważnie wizualnie płynny, ale cierpi na problemy z opóźnieniami sterowania i problemy z jakością obrazu" - stwierdza redaktor Digital Foundry.
Jedynym trybem godnym polecenia w konsolowym Wukong jest obecnie tryb wydajności (60 fps). Tu jednak też występują pewne kłopoty. Okazuje się, że by osiągnąć 60 fps deweloprzy używają na PS5 rozwiązań Frame Generation, prawdopodobnie z poziomu bliskiego 30 fps. To wywołuje problemy z lagami/opóźnieniami sterowania, co w grze akcji wymagającej wykonywania uników z idealnym timingiem, nie jest optymalną sytuacją.
Inne potknięcia w tej konwersji to m.in. strasznie przeostrzone obiekty i brak natywnego HDR (dodajmy, że te problemy występują też na PC), wyraźne "artefakty" (przekłamania obrazu) oraz ghosting czy bardzo niska rozdzielczość natywna (szczególnie w trybie wydajność, gdzie tytuł skaluje na PS5 dynamicznie obraz do 1080p z niższych rozdzielczości).
Problemy z konsolową wersją wynikają pośrednio ze słabej optymalizacji gry na PC, o czym pisaliśmy więcej tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.