PlayStation przeznacza miliony na gry-jako-usługi, a one zawodzą? Gracz podsumował „erę Jima Ryana”

Gry
2338V
PlayStation Studios
Iza Łęcka | 09.09, 08:22

Były szef PlayStation drastycznie wpłynął na strategię PlayStation Studios. Wszystkie główne zespoły Sony miały skoncentrować się na grach-jako-usługach, lecz tylko nieliczne projekty mogą liczyć się z jakimkolwiek pozytywnym efektem.

Sony wciąż nie osiągnęło oczekiwanych sukcesów w temacie gier-jako-usług, a ostatnia porażka Concord jest najlepszym przykładem pewnego braku inwencji w tym zakresie. Choć japoński producent i wydawca mógł się pochwalić chociażby znakomitą popularnością Helldivers 2 na początku roku, wciąż czekamy na gigantyczne sukcesy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jim Ryan, były szef PlayStation, był jednym z głównych przedstawicieli PlayStation, który swego czasu zapowiedział zdecydowaną zmianę podejścia i postawił wszystko na gry-jako-usługi. Po kilku latach od omawiania wskazanych planów, okazuje się, że większość tytułów zostało anulowanych lub nie osiągnęło wyznaczonych wyników.

Twisted Metal nigdy nie został oficjalnie zaprezentowany, The Last of Us Frakcje anulowano, Payback nie został ujawniony, o Spider-Man The Great Web dowiedzieliśmy się przez wyciek w Insomniac Games, natomiast gry Deviation Games i London Studio trafiły do kosza.

Fatalne rezultaty osiągnęły Destruction AllStars, Concord, a nawet Foamstars – jak wiadomo ostatnia ze wskazanych pozycji była rozwijana przez Square Enix, jednak debiutowała wyłącznie na PS5 i PS4 oraz w abonamencie PlayStation Plus, co bez wątpienia nie było przypadkiem.

Tylko w przypadku Helldivers 2, MLB The Show i Gran Turismo 7 można mówić o zadowalającym przyjęciu i dalszym rozwoju produkcji.

Wkraczając w generację konsoli PS5, dyrektor generalny Sony, Jim Ryan, postawił sobie za cel inwestowanie w gry-jako-usługi. Oto jak poszło do tej pory:

Aktualnie tak naprawdę nie wiemy, jak prezentuje się stan sieciowego Horizona, wciąż czekamy na nowe informacje o Marathonie od Bungie oraz na kolejne materiały z FairGame$. Wielką niewiadomą pozostają nowe IP rozwijane przez Bend Studio czy projekt Gummy Bears (nowe IP od twórców Destiny). Nie ulega jednak wątpliwości, że przed Sony wymagający czas...

Źródło: X: LegacyKillaHD

Komentarze (135)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper