Destiny 2 zmieni się nie do poznania. Bungie świętuje 10 lat marki i ujawnia wielkie plany na rozwój gry

Gry
1554V
Destiny 2 New Frontiers
Grzegorz Cyga | 09.09, 19:40

Dziś jest szczególny dzień dla Destiny. Marka obchodzi właśnie 10. urodziny. Dlatego Bungie przedstawiło plan na rozwój wciąż obowiązującej gry. 

Kilka godzin temu twórcy Destiny 2 zapowiedzieli ujawnienie swoich najbliższych planów wobec marki. Ton wypowiedzi mógł wskazywać na to, że będzie to mieć miejsce dopiero za jakiś czas. Jednak deweloperzy postanowili ujawnić je już teraz. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Destiny 2 ma być wspierane przez lata, minimum dwa, ponieważ już w przyszłym roku gra otrzyma sporo nowości. Jednak tym razem plan wydawniczy zostanie zmieniony. Dyrektor gry Tyson Green przyznał, że dotychczasowa forma wsparcia nie była w pełni satysfakcjonująca.

Dodatki zaczęły sprawiać wrażenie, że powtarzają tę samą formułę i kończą się zbyt szybko, nie pozwalając na ich wielokrotne rozgrywanie. Sezony i epizody coraz bardziej się rozrastają, lecz wciąż mogą sprawiać wrażenie, że po prostu robicie to samo.

Uwielbialiśmy tworzyć co roku dodatki i jesteśmy wyjątkowo dumni z Ostatecznego kształtu. Ale prawda jest taka, że pożerają większość naszego czasu w procesie tworzenia gry. Musimy pozwolić sobie na odkrywanie i wprowadzanie innowacji w sposobie, w jaki dostarczamy wam zawartość Destiny 2 po to, abyśmy mogli inwestować energię w obszary gry, które będą silniej oddziaływać na graczy.

Od przyszłego roku zamiast jednego dużego dodatku będziemy wam dostarczać dwa średniej wielkości dodatki – po jednym co sześć miesięcy. Każdy z nich odejdzie od dotychczasowej struktury głównej misji, którą stosowaliśmy w niezmienionej formie od Twierdzy Cieni. Zamiast tego każdy z dodatków zapewni wam szansę odkrywania nowych, ekscytujących formatów.

Odejście od linearnych kampanii nie będzie odznaczało, że rezygnujemy ze wspaniałej fabuły. Planujemy powrócić do tajemnic i niespodzianek, które były wplecione w tkaninę wczesnego Destiny, gdy jego historia była pełna możliwości i zapewniała ekscytujące poczucie eksploracji i odkrywania. Dobre historie wciąż zajmują bardzo ważne miejsce w naszej kreatywnej wizji. 

Destiny 2 przechodzi na system sezonowy, co do którego twórcy mają plany sięgające obecnie lata 2026. Oznacza to, że gracze mogą liczyć cztery duże i darmowe aktualizacje, na które złożą się:

  • Aktywności: szturmy, egzotyczne misje lub zupełnie nowe tryby takie jak Nawała
  • Nagrody: broń, pancerze, modyfikacje artefaktu, egzotyki i nie tylko
  • Nowe cotygodniowe wydarzenia
  • Nowe funkcje
  • Aktualizacje związane z metą i równowagą

Dwa razy w roku, tzn. wraz z premierą dwóch rozszerzeń fabularnych zatytułowanych Kryptonim: Apollo i Kryptonim: Behemoth będzie miał miejsce sezonowy reset. 

Każda aktualizacja znacząco odświeży grę podstawową, wprowadzając nowe aktywności i nagrody. Z radością ogłaszamy również, że tak jak Destiny 2: W stronę Światła, te aktualizacje i ich zawartość będą darmowe dla wszystkich graczy.

Co ciekawe, wspomniane rozszerzenia nie będą dodatkami z liniową historią.

Poprzednio, w historiach takich jak Ostateczny kształt, doświadczaliście fabuły, przechodząc z punktu A do B, do C, do D – w prostej linii. W Kryptonimie: Apollo historia rozgrywa się w wielu wątkach, które będziecie badać i odkrywać. Gdy pierwszy raz wylądujecie w zupełnie nowej lokalizacji, historia rozpocznie się w punkcie A, następnie będziecie mogli wybrać, czy najpierw chcecie zająć się punktem C, punktem B, czy może zbadać punkt C.  

A co z opcjami, których nie wybierzecie? Nie martwcie się, wciąż pozostaną dla was dostępne i będziecie mogli je ukończyć. Będziecie musieli! 

Im więcej będziecie grać i odkrywać, tym bardziej rozwinie się historia, dlatego doświadczenie pewnej liczby wątków otwiera dalszą część opowieści. Sami wybierzecie kolejność, w której będziecie wszystko odkrywać, ale zaprojektowaliśmy Kryptonim: Apollo tak, aby historia zawsze miała sens i płynęła od początku, przez środek, do końca. Nic nie jest ograniczone czasowo, nie musicie na nic czekać, fabuła Kryptonimu: Apollo rozwija się w oparciu o postępy danego gracza.  

Deweloperzy zauważyli również, że Destiny 2 jest dziś ogromną produkcją, co może utrudniać nowym graczom rozpoczęcie zabawy.  Dlatego zamierzają uczynić grę bardziej przystępną.

Zaczniemy naprawianie tego problemu od modernizacji UI naszych aktywności, Nawigatora, aby wszystkim łatwiej było te wspaniałe aktywności znaleźć i uruchomić. Przeprojektowujemy też nasz system nagród, aby upewnić się, że wszystkie aktywności zapewniają wartościowe nagrody. Nasze artykuły z serii Głębokie analizy dotyczące aktywności i nagród omawiają te zmiany bardziej szczegółowo.

Nawet świetne aktywności przestają mieć znaczenie, gdy nie stanowią już wyzwania lub nie oferują wartościowych nagród. Dlatego zainwestujemy w znacznie ulepszony system personalizacji wyzwań, aby umożliwić graczom na dowolnym poziomie umiejętności znalezienie odpowiedniego dla siebie wyzwania z nagrodami, których wartość rośnie wraz z poziomem trudności.

To nie będzie tylko zwykłe zwiększenie obrażeń – nasz zespół pracuje nad stworzeniem wspaniałych modyfikatorów, które dadzą wrogom ekscytujące narzędzia do wprowadzania zamieszania podczas każdej rozgrywki. Wkrótce ukaże się artykuł przedstawiający niektóre z tych nowych zagrożeń.

Jeśli chodzi o nagrody, wprowadzimy wyższe szczeble legendarnego sprzętu, przypominające broń typu adept i pancerz pomysłowości, które będzie można zdobyć na trudniejszych poziomach wyzwania w szerszym wachlarzu aktywności, zarówno PvE, jak i PvP. 

Te dwie zmiany pomogą sprawić, że będziecie mogli w łatwiejszy i głębszy sposób podejść do gry podstawowej pod względem jej różnorodności i dążenia do mistrzostwa. To punkt wyjściowy dla kolejnych zmian, których celem będzie nieustanne ulepszanie Destiny pod tym względem. 

Deweloperzy chcą, by Destiny 2 było grą atrakcyjną dla nowych i obecnych już fanów. Oczywiście więcej, bardziej szczegółowych informacji zostanie podane z czasem. Jednak już teraz twórcy dali wskazówkę, czego można się spodziewać po pierwszym Kryptonimie: Apollo.

Apollo kończy się narracyjnym paliwem, które przez następne kilka lat będzie stanowiło napęd dla jasnego motywu, celu i miejsca docelowego, do którego nie dotrzecie po prostej linii, ale które sprawi, że warta podróż będzie tego warta. Nagrodzi was i zaskoczy, i zabierze w miejsca, których jeszcze w Destiny nie było.

Destiny 2 roadmapa 2025/2026

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Destiny 2.

Źródło: Bungie

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper