YouTube wprowadza zmiany. Nowe reklamy zaskoczą widzów
YouTube, należący do Google gigant streamingu wideo, szykuje rewolucję w sposobie wyświetlania reklam na telewizorach Smart TV.
Nowy format reklamowy, zapowiedziany podczas wydarzenia Brandcast w maju 2023 roku, zaczyna być testowany wśród wybranych użytkowników.
Seriously @YouTube? You're putting up ads when you pause a video now?
— RoÆther (@Roaether) September 6, 2024
I am about to install a computer in place of the fire stick so I can have an ad blocker... Your ads are getting ridiculous. pic.twitter.com/OT4JMduGTU
Innowacja polega na wprowadzeniu 30-sekundowych spotów reklamowych, które pojawiają się po prawej stronie ekranu w momencie wstrzymania odtwarzania filmu. Gdy użytkownik zatrzyma wideo, obraz zostanie przesunięty w lewo, ustępując miejsca reklamie. Widzowie będą mieli możliwość zamknięcia reklamy za pomocą przycisku "Odrzuć" lub uzyskania dodatkowych informacji o reklamowanym produkcie.
Obecnie testy przeprowadzane są głównie z reklamami jednej firmy - amerykańskiej sieci Dunkin. Jednak można się spodziewać, że w przyszłości z nowego formatu skorzystają również inni reklamodawcy.
Ta zmiana może budzić kontrowersje wśród użytkowników, szczególnie tych, którzy cenią sobie niezakłócone oglądanie treści. Reklamy pojawiające się podczas pauzy mogą być postrzegane jako inwazyjne, zwłaszcza przy krótkich przerwach w oglądaniu.
Z perspektywy reklamodawców nowy format otwiera jednak interesujące możliwości dotarcia do szerszego i potencjalnie bardziej skupionego grona odbiorców.
Pozostaje pytanie, jak YouTube zareaguje na opinie użytkowników i czy wprowadzi modyfikacje w systemie reklam. Na razie widzowie korzystający z YouTube na Smart TV muszą przygotować się na nową rzeczywistość reklamową podczas przerw w oglądaniu.