Przepaść nawet 15 fps między konsolami. Space Marine 2 wciąż działa gorzej na PS5
Space Marine 2 to przykład gry, w której różnice między PS5 i XSX są chyba największe w dotychczasowych produkcjach tej generacji. W trybie wydajności konsole Sony i Microsoftu dzieli czasem aż 15 klatek animacji na sekundę.
Autorzy Space Marine 2 opublikowali już pierwsze poprawki do swojej gry, która wciąż jest absolutnym bestsellerem, według danych dostępnych na Steam. Xbox Series X wciąż dominuje jednak na PS5 i to momentami tak wyraźnie, że konsola Sony traci do sprzętu Microsoftu nawet 15 fps (vide 2:54 poniższego nagrania).
Framerate na PS5 spada niestety nawet w okolice 45-46 fps z celu, jakim jest 60 fps. W tych samych sytuacjach XSX generuje najczęściej stabilny poziom 60 klatek na sekundę, ze sporadycznymi utratami płynności, do 58 fps.
Na tę samą sytuację wskazywała kilka dni temu redakcja Digital Foundry, która sprawdziła wydania konsolowe Space Marine 2 (drugi filmik poniżej). Digital Foundry pokazało, że animacja w Space Marine 2 spada w skrajnych sytuacjach na PS5 nawet niżej, do poziomu 35 fps w trybie wydajności (4:30 nagrania Open Surprise).
Czy uda się to jeszcze poprawić? Szef Digital Foundry zwrócił ostatnio uwagę graczy na procesor PS5, który sprawia, że według założyciela Digital Foundry "Space Marine 2 nie może dotrzeć do 60 fps na PS5". Sytuacja raczej nie poprawi się, według Richarda Leadbettera, na PS5 Pro, gdzie procesor pozostaje de facto taki sam jak w PS5.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Warhammer 40,000: Space Marine 2.