iPhone 16 Pro Max z A18 Pro ma spore problemy z wydajnością w grze Alien Isolation
Apple intensywnie promuje swoje najnowsze flagowe modele iPhone 16 Pro i iPhone 16 Pro Max jako potężne urządzenia do mobilnego gamingu, wyposażone w chipset A18 Pro. Ten nowy procesor, według Apple, ma oferować o 200% szybszy ray tracing w porównaniu do swojego poprzednika, A17 Pro.
Pierwsze testy pokazują, że te deklaracje nie zawsze przekładają się na znaczną poprawę wydajności w grach AAA. YouTube’owy kanał "MrMacRightPlus" przeprowadził test gry Alien Isolation, dostępnej w App Store, aby sprawdzić, jak starszy tytuł działa na najnowszym sprzęcie Apple. Pomimo 10 lat od premiery gry, A18 Pro w iPhone 16 Pro Max był w stanie uruchomić ją w natywnej rozdzielczości 2796 x 1290 pikseli, ale z ograniczeniem do 30 klatek na sekundę. Gdy rozdzielczość została zmniejszona do 2097 x 967, gra działała całkiem płynnie w 60 FPS, jednak smartfon nagrzewał się wówczas do zawrotnej temperatury 49,7°C.
W grze brakuje również opcji skalowania, takich jak MetalFX, które mogłyby dodatkowo poprawić wydajność. Warto zauważyć, że technologia DLSS, FSR czy XeSS, które są popularne we współczesnych grach na PC, nie była dostępna podczas premiery Alien Isolation w 2014 roku, co ogranicza możliwości optymalizacji na nowszym sprzęcie. Pomimo tego, że iPhone 16 Pro Max potrafi uruchamiać gry AAA, wyniki w Alien Isolation są mimo wszystko rozczarowujące. Właśnie biorąc pod uwagę, że to dużo starsza produkcja.
A co Wy myślicie o graniu w pozycje AAA na telefonie? Ma to w ogóle jakiś sens? Dajcie znać w komentarzach!