Jak będzie działać Game Boost na PS5 Pro? Możliwości i ograniczenia nowej funkcji

Gry
4043V
PS5 Pro / Game Boost
Łukasz Musialik | 30.09, 15:20

Toshimaka Aoki, rzucił nowe światło na funkcję Game Boost w nadchodzącej konsoli PS5 Pro. 

PS5 Pro, dzięki mocniejszemu procesorowi graficznemu i technologii PSSR, zaoferuje lepszą wydajność i jakość wizualną w grach. Ale będzie mieć też swoje ograniczenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Toshimaka Aoki wspomniał, że będą dwa rodzaje ulepszeń. Gry specjalnie zoptymalizowane pod PS5 Pro i takie, które będą korzystać z "Game Boost" - automatyczne ulepszenia bez interwencji deweloperów.

Jakie są więc zalety Game Boost? Stabilniejsza wydajność w grach z PS5 i PS4 ze zmienną rozdzielczością lub liczbą klatek na sekundę. Działa to jednak też w drugą stronę. Np. brak korzyści dla gier z ustaloną rozdzielczością, czy niemożność przekroczenia limitu 30 FPS w grach z zablokowaną liczbą klatek - chyba, że zostanie ona odblokowana.

Przykłady? Final Fantasy 16 w trybie Quality na PS5 Pro może osiągać rozdzielczość bliższą 1440p (natywna rozdzielczość) niż 1080p. Za to Elden Ring w trybie Performance na PS5 Pro może zapewnić stabilniejsze 60 FPS (na PS5 gra oscyluje między 45-60 FPS).

Aoki podkreśla, że Game Boost automatycznie optymalizuje gry, nawet jeśli nie są specjalnie dostosowane do PS5 Pro. Jednakże, pełne wykorzystanie mocy nowej konsoli będzie wymagało aktywnego udziału deweloperów.

Sony dąży do zapewnienia lepszych wrażeń z gry, nawet w starszych tytułach, jednocześnie zachęcając twórców do pełnego wykorzystania możliwości nowego sprzętu. Ale jak zareagują deweloperzy? Przekonamy się wkrótce. 

Źródło: passionategeekz.com

Komentarze (118)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper