Silent Hill 2 Remake dorównuje oryginałowi? Reżyser pierwowzoru wypowiedział się na temat pracy Bloober Team

Gry
5033V
sh2 remake opinia
Grzegorz Cyga | 07.10, 18:00

Już jutro oficjalną premierę będzie miał wyczekiwany od dłuższego czasu SIlent Hill 2 Remake. Jednak część osób miała już okazję w grę zagrać. Wśród nich jest reżyser gry z 2001 roku, Masashi Tsuboyama.

Silent Hill 2 Remake był tworzony przez polskie studio Bloober Team, które współpracowało z niektórymi oryginalnymi twórcami. To wpłynęło na to, że pewne rzeczy zostały zmienione, mimo iż nowa wersja stara się dochować wierności tytułowi w wielu kwestiach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oczywiście to nie każdemu musi się podobać, o czym można było się niedawno przekonać, lecz niektóre zmiany jak np. dotyczące kamery były konieczne. Takiego zdania jest między innymi Masashi Tsuboyamy, czyli reżysera gry z 2001 roku.

Gry i technologia nieustannie się rozwijają, co skutkuje znacznymi różnicami w ograniczeniach i poziomach ekspresji. Jest to powszechny problem w przypadku sztuki medialnej w ogóle, ale niełatwo jest zachować i docenić klimat tamtych czasów.

Twórca oryginału nie miał jeszcze okazji zagrać w Silent Hill 2 Remake, mimo iż gra jest od wczoraj dostępna w ramach Cyfrowej Edycji Deluxe dla posiadaczy PlayStation 5 i PC. Jednak jest już zaznajomiony z największymi zmianami, które rzucają się na pierwszy rzut oka.

Myślę, że wartość remake'u polega na tym, że może w niego grać nowe pokolenie. Jako twórca jestem z tego powodu bardzo zadowolony. Minęły 23 lata! Nawet jeśli nie znasz oryginału, możesz po prostu cieszyć się remakiem takim, jaki jest. To, czy jest dobry czy zły, nie ma wpływu na oryginał.

Co więcej, pod jednym z postów Masahiro Ito napisał, iż uważa, że to naturalna ewolucja

Cieszę się, że jest to pełnoprawna ewolucja Silent Hill 2. Wiem, że to była ciężka praca, ale dziękuję za ciężką pracę. Myślę, że to wiele znaczy!

Co ciekawe, twórca przyznał, że z perspektywy czasu nie jest zadowolony z tego, z jakiej perspektywy była akcja podczas gry. Natomiast trzecioosobowa kamera, która jest obecna w remake'u, sprawia, że deweloper chce samemu zagrać w odnowioną wersję swojej produkcji.

Szczerze mówiąc, nie jestem zadowolony z kamery, którą można było oglądać 23 lata temu. Głębokość i kąt były ograniczone przez obciążenie procesora. Był to ciągły proces ciężkiej pracy, który nie był nagradzany. Ale to był limit. Widok zza ramienia zdecydowanie zwiększa poczucie realizmu. Innymi słowy, mam ochotę zagrać w jeszcze bardziej wciągający remake Silent Hill 2!!! 

Jednocześnie Masashi Tsuboyama uważa, że kampania promocyjna prowadzona przez Konami mogła nie podkreślić odpowiednio mocno tego, że wszelkie zmiany dotyczą rozgrywki.

Różnice między oryginałem a remakiem, 4K, fotorealizm, bonusowe nakrycia głowy itd. są przeciętne. Do kogo ta promocja ma trafić? Wygląda na to, że nie robią wystarczająco dużo, aby przekazać atrakcyjność dzieła pokoleniu, które nie zna Silent Hill. 

Należy zwrócić uwagę na zmianę kamery (perspektywy). Zmiana grywalnej kamery ma znaczący wpływ na wiele aspektów, walkę, projektowanie poziomów, tworzenie grafiki itp. Podczas gdy wpływ na historię może być stosunkowo niewielki, przynosi dużą zmianę w odczuciach związanych z grą.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Silent Hill 2 (Remake).

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (85)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper