PS5 Pro jest przyjazne dla deweloperów! Gry nawet bez aktualizacji działają lepiej
Sony przemyślało wiele kwestii związanych z PS5 Pro i wypuści na rynek sprzęt niezwykle przyjazny dla producentów gier. Jeden ze specjalistów podzielił się swoimi doświadczeniami.
Od czasu oficjalnego ogłoszenia PlayStation 5 Pro systematycznie dowiadujemy się o produkcjach, które nie tylko otrzymają oznaczenie PS5 Pro Enhanced, ale zyskają szereg ulepszeń, dzięki którym rozgrywka będzie jeszcze bardziej satysfakcjonująca. Choć lista nie uwzględnia jeszcze wielu znanych pozycji, tylko w ostatnich dniach dowiedzieliśmy się o aktualizacjach dla Diablo 4 i God of War Ragnarok. A to nie koniec...
PS5 Pro – a właściwie proces stworzenia aktualizacji na ulepszoną konsolę Sony – jest jak najbardziej przyjazny dla deweloperów. Tego zdania jest jeden ze specjalistów pracujący dla niezależnego studia, które obecnie rozwija dwie produkcje.
We wpisie na forum Reddit, anonimowy deweloper zdradził, że owe dwa tytuły będą oferować natywną obsługę PS5 Pro – jak na razie jednak tylko jeden z nich jest dostępny na rynku. Druga gra zadebiutuje mniej więcej na początku listopada, w okresie podobnym do premiery nowego modelu PlayStation 5, i również będzie wykorzystywać możliwości urządzenia.
Jego zdaniem PS5 Pro odznacza się bardzo komfortowym procesem tworzenia aktualizacji – nawet dla tych mniejszych, niezależnych zespołów. Co więcej, nawet pomimo braku wsparcia kolejne gry uruchamiane na ulepszonym PlayStation 5 miałyby działać znacznie lepiej nawet bez łatki.
Pracuję nad dwiema grami, które będą natywnie wspierać PS5 Pro. Jedna nie została jeszcze wydana, a druga jest już na rynku. Obie to otwarte światy 3D, wykorzystujące odpowiednio UE4.27+ i UE5.4.4 (Lumen RTGI, AO, Reflections i WP). Nowa gra ukaże się w okolicach premiery PS5 Pro. Planujemy aktualizację PS5 Pro dla starszego tytułu, która również będzie dostępna online w okolicach premiery PS5 Pro. Mam nadzieję, że wkrótce będę mógł podzielić się większą ilością informacji, ale mogę powiedzieć, że system tworzenia aktualizacji dla nowej konsoli jest bardzo przyjazny dla deweloperów – nawet dla bardzo małych studiów, takich jak my. Co więcej, nawet bez natywnego wsparcia nasza gra działała DUŻO lepiej, ponieważ korzystamy z DRS i odblokowanego FPS (do 120). Spodziewam się więc doskonałych wyników w każdej grze na PS5 korzystającej z DRS i/lub celującej w 60FPS lub więcej.