Doświadczony deweloper odradza pracę z twórcami Halo "Trzymajcie się z daleka, nie są tego warci"
Wygląda na to, że obecna atmosfera w Halo Studios jest naprawdę nieciekawa. Były twórca gier Halo odradza współpraca ze studiem.
Ostatnie dni są emocjonujące dla fanów Halo. Dowiedzieliśmy się m.in., że deweloperzy ikonicznej serii Microsoftu przechodzą na silnik Unreal Engine i nie będą już tworzyć gier pod nazwą 343 Industries. Niedługo później pojawiły się doniesienia, że przeniesienie na popularny engine poskutkowało anulowaniem prac nad kontynuacją Halo Infinite. Okazuje się, że to nie koniec nie najlepszych wieści.
Po niedawnych doniesieniach, które pochodzą z anonimowego źródła, o pracy w Halo Studios otwarcie wypowiedział się Will Wartz w serwisie LinkedIn. Jest to były główny animator, który od czasu Halo 4 współtworzył serię przez blisko 13 lat. Ze studiem rozstał się w marcu 2023 i w końcu postanowił wypowiedzieć się na jego temat i to w negatywny sposób. Deweloper nie tylko potwierdził trudności, jakie powstały po zmianie szefostwa, ale i odradzał dołączenie do firmy.
Pracowałem dla nich jako najlepszy animator branżowy przez 13 lat. Nie polecam pracy dla 343 industries ("Halo Studios ", to tak, jakby Comcast nazywał siebie Xfinity i miał nadzieję, że nikt tego nie zauważy). Trzymajcie się z daleka i bądźcie bezpieczni, nie są tego warci.
Żeby było jasne, pracownicy byli jednymi z najlepszych w branży, ponieważ wszyscy mamy miłe wspomnienia z Halo, a wynagrodzenie Microsoftu jest niezłe, ale ich przywództwo to rak, zwłaszcza Pierre i znienawidzisz, jak są twórczo ograniczeni.
Nie mam wątpliwości, że nawet jeśli szefowie w końcu poddali się przejściu na Unreal, znajdą sposób, aby organizacyjnie sprawić, że praca tam nie będzie przyjemna.
Z uwagi na to, jak wiele osób dzieliło się swoimi, również nie najlepszymi odczuciami, Waltz niedługo po publikacji tego komunikatu stworzył kolejny, który miał dać do zrozumienia, że chce dla studia jak najlepiej.
Jako wieloletni fan Halo i Bungie, bardzo chcę, aby seria była w dobrych rękach. Wiem, że to głupie marzenie, ale chciałbym, żeby Certain Affinity mógł po prostu całkowicie przejąć serię Halo. Nawet z perspektywy czysto fanowskiej i zupełnie ignorując fakt, że pracowałem w 343 przez 13 lat.
Myślę, że CA wykonałoby niesamowitą robotę z naszą ukochaną franczyzą. Fakt, że 343 musiało zmienić nazwę na Halo Studios, ponieważ fani i deweloperzy nienawidzą przywództwa studia i jego wykonawczego traktowania, nie może być dobre dla morale ich zespołu.
Wspaniali pracownicy i przyjaciele, którzy wciąż tkwią w 343, zasługują na lepsze przywództwo i wizję, jeśli mają nadal próbować tworzyć gry Halo godne fanów.
Wspaniale się z nimi pracowało, a oni są prawdziwymi miłośnikami uniwersum Halo, w przeciwieństwie do zespołu kierowniczego.
W odróżnieniu od pierwszej, druga wypowiedź nie odbiła się już tak szerokim echem. Wygląda jednak na to, że naprawdę wiele osób jest zaniepokojonych tym, co obecnie dzieje się z firmą odpowiedzialną za rozwój marki, która stała się ikoną Xboksa. A to, że deweloperzy nie ujawnili, nad czym dokładnie pracują, sprawia, że nie tylko gracze, ale także byli twórcy, obawiają się o przyszłość Halo. Mimo to, ex-pracownicy zamierzają sprawdzić nowe gry z serii, ale znając jej potencjał, ich oczekiwania są wysokie.