Granie w gry zapewnia lepsze zarobki i częstsze sukcesy zawodowe. Nowe badania zaskakują rezultatami

Gry
2333V
PS5 i PlayStation 5 - 2 DualSense i TV
Grzegorz Cyga | 16.10, 19:19

Gry wideo są stosunkowo młodym medium, dlatego przez lata wielu graczy w dzieciństwie słyszało, że granie nie przyniesie długofalowych korzyści w dorosłym życiu. Wygląda jednak na to, że osoby, które tak mówiły, mogą się mylić.

Nie od dziś wiadomo, że gaming z roku na rok staje się coraz ważniejszą formą rozrywki, a granie w esportowe tytuły na wysokim poziomie i uczestniczenie w turniejach może przerodzić się w ścieżkę zawodową. Co prawda nie trwa ona wiecznie, ale to nie znaczy, że nie przynosi długotrwałych korzyści. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Założona w 2011 roku firma Prodigy, która opracowała Prodigy Math, czyli narzędzie do nauki matematyki i języka angielskiego poprzez gry, przeprowadziła intrygujące badania. Zostały one przeprowadzone na 1001 Amerykanach i miały sprawdzić, czy granie w dzieciństwie może przynosić korzyści w dorosłym życiu. Okazuje się, że tak, na co wskazuje 89% ankietowanych, którzy w 96% przypadkach uważają, że wpłynęło to pozytywnie na ich rozwój. Warto zauważyć, że mowa tu nie tylko o umiejętności łagodzenia stresu, na co wskazało 63% ankietowanych, czy rozwoju strategicznego myślenia, co zostało odnotowane przez 59% uczestników.

Korzyści z grania w gry - badanie Prodigy

Okazuje się, że 71% osób, które w okresie dorastania grało w gry, ma większe szanse na otrzymanie awansu i zarabia średnio o 5451 dolarów więcej niż dorośli, którzy jako dzieci nie grali w gry. Badanie wskazuje, że osoby grające w młodości na konsolach PlayStation, zarabiają najwięcej w ciągu roku. Średnia zarobków prezentuje się w następujący sposób. 

  • PlayStation - $62,276
  • Nintendo - $60,527
  • Xbox - $60,060
  • PC - $55,707

Co ciekawe, 70% osób grało w gry na konsolach Nintendo, a najczęściej ogrywanymi seriami były:

  • Mario Kart (51%)
  • Tetris (41%)
  • The Legend of Zelda (40%)
  • Grand Theft Auto (39%)
  • Super Smash Bros. (38%)

Co ciekawe, badanie pokazało, że osoby, które w dzieciństwie grały w gry z serii Mortal Kombat, zarabiają o 11% więcej pieniędzy niż gracze Grand Theft Auto. Aczkolwiek nie jest to produkcja, której fani mają najwyższe roczne wynagrodzenie, choć utrzymuje się ono w top 10. Liderem jest jednak FIFA, gdyż jej odbiorcy mogą się pochwalić dochodami na poziomie 70,711 dolarów.

Badanie ProdigyGame - zarobki fanów konkretnych serii

Dlatego nie dziwi to, że 95% ankietowanych pozwala swoim dzieciom grać w gry, z czego 59% mieszkańców USA umożliwia styczność z produkcjami wszelkiego typu, a 39% zezwala na obcowanie z tytułami edukacyjnymi lub dostosowanymi do wieku dziecka. Powodami stojącymi za tym, że rodzice zezwalają na granie są:

  • Niedostrzeganie problemu, w tym, że dziecko gra w gry wideo (65%)
  • Poprawa rozwiązywania problemów (53%)
  • Rodzinna więź (49%)
  • Pobudzanie kreatywności (48%)
  • Zwiększenie znajomości technologii (44%)
  • Korzyści edukacyjne (42%)
  • Rozwijanie pamięci i poznawczej elastyczności (39%)
  • Zapewnienie interakcji społecznych z rówieśnikami (36%)
  • Wzmocnienie świadomości przestrzennej i koordynacji ręka-oko (34%)
  • Praca zespołowa i współpraca w grach wieloosobowych (33%)

Zauważono również, że 48% dzieci ankietowanych ma najwyższe stopnie w szkole, a 58% młodych odbiorców ma wielu przyjaciół i może się pochwalić znakomitym życiem towarzyskim.

Badanie Prodigy - rezultaty w nauce i życiu społecznym

Wskazano również 10 gier, które cieszą się pozytywnym odbiorem przez użytkowników Reddita i 10 najbardziej negatywnych, a także która rodzina sprzętów ma najbardziej pozytywną społeczność, oraz która gra ma najbardziej inteligentnych odbiorców. 

Badanie Prodigy - rezultaty na temat społeczności

Źródło: Prodigy

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper