Burza po ogłoszeniu ulepszeń na PS5 Pro. Jedni krytykują, a inni bronią
PlayStation 5 Pro znów stało się obiektem zażartej dyskusji między graczami. Wszystko z powodu ogłoszenia przez Remedy ulepszeń do drugiej części Alana Wake'a.
Alan Wake 2 był jedną z gier, które zostały wymienione na pierwszej prezentacji PS5 Pro przez Marka Cernego. Bazowe PS5 miało z tą grą dość spory problem - jakość obrazu nie zawsze była zadowalająca, płynność była gorsza niż na Xboksie Series X, a ray tracing nie został zaimplementowany do wersji konsolowej. Zmieni się to w aktualizacji na PlayStation 5 Pro, jednak podana wczoraj specyfikacja stała się obiektem kpin wśród niektórych graczy.
Więcej szczegółów o ulepszeniach na PS5 Pro znajdziecie tutaj. Mówiąc krótko, Alan Wake 2 znów otrzyma dwa tryby graficzne, lecz będą one zasadniczo różnić się od odpowiedników na bazowej konsoli. Nowy tryb wydajności zaoferuje 60 klatek na sekundę, przy ustawieniach porównywalnych z trybem jakości na bazowym PS5. Drugą opcją na Pro będzie tryb jakości, w którym liczba klatek zostanie ograniczona do 30, lecz możemy liczyć na dalsze ulepszenia grafiki oraz dodanie ray tracingu.
W zasadzie sytuacja jest podobna jak w przypadku innych aktualizacji, na przykład: Final Fantasy VII Rebirth łączy dwa tryby (z bazowego PS5) na Pro, dzięki czemu otrzymujemy lepszą grafikę i 60 FPS. Tak samo działa tryb wydajności na PS5 Pro w grze od Remedy, ale fińskie studio zdecydowało się na dodanie drugiego trybu, który dodatkowo ulepszy grafikę. To właśnie obecność dwóch opcji i niska rozdzielczość bazowa stały się krytykowanymi elementami aktualizacji Alana Wake'a.
Pełne wykorzystanie PS5 pro przy 800p 60 FPS bez ray tracingu
“Upgrade” LoooooL
Ale czy znowu nie mamy tych samych problemów? Teraz możesz mieć RT, ale tylko w 30 klatkach na sekundę. Albo możesz grać w starym trybie wierności w 60! Znowu musisz wybierać?
Nadal 30 klatek na sekundę. Słyszałem, że Pro będzie wyświetlać wszystko w 60 klatkach na sekundę. Więc 60 klatek na sekundę nie jest standardem dla Pro. Zaoszczędzę 800 dolarów.
864p to musi być żart, prawda?
Jest także druga część społeczności, która dostrzega spore ulepszenia. Gracze zauważają, że bazowa rozdzielczość faktycznie jest niska, ale wykorzystanie Playstation Spectral Super Resolution ma zagwarantować świetną jakość skalowania obrazu, dzięki czemu nie będziemy narzekać na ostrość.
Alan Wake 2 devs didn’t just boost resolution for better visuals.
— James (@JamiesAct) October 21, 2024
They experimented with PSSR and found improving the input signal (like refining the denoising network) gave sharper, clearer visuals on PS5 Pro, with less GPU demand and smooth performance. 👍🤌 pic.twitter.com/6VJpVHrnab
Tryb jakości przy 60 FPS i tryb super jakości przy 30
Czekamy na dogłębną analizę. Tryb wydajności działający w tej samej jakości co PS5 z wyższą rozdzielczością! Lecimy!
Really looking forward to Alan Wake 2's PS5 Pro upgrade - and this detailed update from Remedy is well worth a read. https://t.co/Er09wQ9dJe
— Digital Foundry (@digitalfoundry) October 21, 2024
Naprawdę nie możemy się doczekać aktualizacji na PS5 Pro - a ta szczegółowa informacja od Remedy jest warta przeczytania.
Jak naprawdę będzie? Przekonamy się po premierze konsoli. PSSR było już chwalone przez wielu specjalistów, więc niska rozdzielczość renderowania może w przypadku tej konsoli nie być zbyt istotnym wyznacznikiem jakości.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.