PlayStation otwiera się na early access? Sony promuje Towers of Aghasba, które zmierza do wczesnego dostępu

Gry
953V
Towers of Aghasba Early Access
Grzegorz Cyga | 23.10, 18:25

Oczekiwanie dobiega końca! Już za kilka tygodni gracze Steama i PlayStation 5 będą mogli przywrócić do życia świat wykreowany przez studio Dreamlit Games.

Towers of Aghasba to debiutancki tytuł studia założonego w 2020 roku. Jednak jego twórcy zdołali przekonać do siebie Sony Interactive Entertainment, dlatego tytuł zmierza nie tylko na Steama, ale także na PlayStation 5 i jest promowany przez SIE.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloperzy oznajmili dziś, że gra już 19 listopada zadebiutuje w ramach wczesnego dostępu, również na PS5, co jest niespotykaną dotąd praktyką. Na blogu PlayStation twórcy ujawnili, że Towers of Aghasba to oszałamiająca wizualnie gra w tętniącym życiem, fantastycznym środowisku, która łączy eksplorację otwartego świata, walkę i przygodę z budowaniem i pomysłowością symulatorów życia. 

Gracze wcielą się w młodszego architekta plemienia Shimu, który dawno temu został zmuszony do opuszczenia tytułowej Aghasby przez niszczycielską siłę. Jednak teraz otrzymali oni od losu szansę na odbudowę wiosek i ekosystemów. Dlatego rozgrywka będzie polegać na eksploracji i wchodzeniu w interakcję z fauną i florą krainy.

Drzewo i liczne rośliny, które rosną – ponad 120 różnych odmian – wprowadzają inne rodzaje życia i zapewniają zasoby do budowy i wytwarzania. Przynosząc i sadząc różne nasiona, możesz uprawiać lokalny ekosystem, a stamtąd budować miasta i zakłady rolnicze. Sposób, w jaki te ziemie się przekształcają, zależy wyłącznie od twoich działań.

Wolna wola gracza i wybór to zasady przewodnie stojące za większością Aghasby. Oprócz wyboru tego, co sadzisz, możesz zdecydować, jak wchodzić w interakcje ze światową fauną poprzez takie działania, jak polowanie, łowienie ryb, karmienie dzikich zwierząt, odbudowa miast i tworzenie wielu przedmiotów do personalizacji.

Co ważne, w Towers of Aghasba nie zabraknie walki, gdyż co jakiś czas na naszej drodze staną Uschnięci. Aczkolwiek mimo iż rozgrywka pozwala wytworzyć broń, zbroję czy eliksiry, starcia nie są obowiązkowe.

Chociaż na tych ziemiach istnieją ciemne siły i wojownicze stworzenia, nie jesteś zmuszany do walki, ale zamiast tego uczysz się sposobów uprawy i budowy. Rewitalizując światowe ekosystemy i budując społeczności, pracujesz nad odzyskaniem uschniętych ziem i stworzeniem nowych miejsc wypełnionych kolorami i życiem.

Projektant gry, Dave Nguyen zapowiedział również, że w tytule nie zabraknie warstwy fabularnej, którą będzie można poznać samemu lub z trzema innymi graczami.

W miarę eksploracji i kultywacji zaczynasz odkrywać pozostałości starego społeczeństwa Shimu i wskazówki, dlaczego ludzie musieli opuścić tę ziemię. Wokół grupy ludzi, z którymi przychodzisz, toczy się pewna narracja.

Wszyscy próbujecie wspólnie odbudować ziemię, a po drodze pojawią się rozgałęzienia linii zadań i wiele opcjonalnych zadań, a także swoboda eksploracji. Poprzez NPC i odkrywanie reliktów rozsianych po całej krainie, gracz odkryje fragmenty historii wokół tej ziemi i starszej cywilizacji, która kiedyś istniała. Nie chodzi jednak tylko o odbudowę i eksplorację. Czasami będziesz zmuszony do konfliktu, czy to z powodu konieczności polowania na zapasy, czy walki ze stworzeniami zepsutymi przez Wyniszczenie. Na początku gry około 70% świata jest pokryte plagą Więdnąca, co pozostawia ci mnóstwo pracy do wykonania, aby ją odzyskać. Niezależnie od tego, czy chcesz poświęcić trochę czasu na odbudowę, aby stworzyć sprzęt i przedmioty, zanim spróbujesz zmierzyć się z uschniętymi potworami, czy też spróbować podbić te obszary jak najszybciej, jak to zwykle bywa w tej grze, zależy od Ciebie.

Jednak tym, co najbardziej przykuwa uwagę, jest urzekająca oprawa wizualna. Okazuje się, że jest to zasługa tego, iż deweloperzy współpracowali z pracownikiem studia Ghibli, Yôichi Nishikawą, którego są fanami.

Zespół odpowiedzialny za grę omówił wiele inspiracji związanych z projektem graficznym podczas naszej sesji przedpremierowej. Nawiązano do starożytnych cywilizacji z Afryki, a także do ludów Azteków i Jomon, aby nadać tożsamości wizualnej gry wyraźny charakter. Zespół wyraził również swój wielki podziw dla ukochanych filmów anime Studia Ghibli, zwłaszcza Nausicaa i Księżniczki Mononoke. W rzeczywistości istnieje bezpośrednie powiązanie ze Studiem Ghibli w Towers of Aghasba: wiele tekstur w grze zostało ręcznie pomalowanych przez artystę Ghibli, Yoichiego Nishikawę.

Warto również zauważyć, że Towers of Aghasba będzie wykorzystywać możliwości, jakie daje PlayStation 5 i kontroler DualSense.

Gracze na PS5 mogą również cieszyć się świadomością, że otrzymują specjalnie zoptymalizowane wrażenia sensoryczne. Szczególną uwagę zwrócono na dźwięk przestrzenny 3D, który zanurza Cię w świecie podczas eksploracji. Usłyszysz latające owady i fale rozbijające się o linię brzegową, a także możesz obrócić kamerę i naprawdę dobrze wyczuć, skąd dochodzi dźwięk. Gracze mogą również spodziewać się, że kontroler bezprzewodowy DualSense odegra kluczową rolę w rozgrywce Aghasba. Używamy świateł kontrolera, aby wskazać niski i krytyczny stan zdrowia. Haptyczne sprzężenie zwrotne jest wykorzystywane podczas walki i wielu wydarzeń, które wciągną gracza w immersyjne doświadczenie, takie jak bycie w pobliżu śladów dużego stworzenia lub odczuwanie mocy kryjącej się za jego rykiem. Adaptacyjne spusty są również używane, aby dać poczucie ciężaru podczas wymachiwania różnymi broniami do walki wręcz, a także niedoskonałości łuku.

Żeby nie być gołosłownym, Dreamlit Games opublikowało nowy film, na którym zaprezentowano fragmenty rozgrywki. Ujawniono również, że gra będzie kosztować 29,99 dolarów.

Źródło: PlayStation Blog

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper