Ratchet & Clank: Rift Apart zmienia się na potrzeby PS5 Pro. Insomniac Games ulepszyło i wzbogaciło swoją grę

Gry
2734V
Ratchet & Clank: Rift Apart - aktualizacja pod PS5 Pro
Grzegorz Cyga | 25.10, 20:20

Po blisko czterech latach od premiery PlayStation 5, Sony wypuści ulepszoną wersję konsoli. W tym czasie ukazało się wiele tytułów ekskluzywnych, które cieszą oko. Jednak PlayStation 5 Pro pozwoli jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła

Kolejną grą, która otrzymała jest Ratchet & Clank: Rift Apart, co nie powinno dziwić. Już prezentacja konsoli wskazywała na to, że tytuł Insomniac Games będzie jednym z pokazów możliwości. Aczkolwiek redakcja Digital Foundry zwracała uwagę, że skok jakości może nie być widoczny na pierwszy rzut oka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tymczasem Insomniac Games wypuściło właśnie aktualizację, która przygotowuje grę na nadejście PS5 Pro i wprowadza sporo związanych z tym nowości. Po jej zainstalowaniu Ratchet & Clank: Rift Apart zyska dwa nowe ustawienia graficzne.

PERFORMANCE PRO (ustawienie domyślne dla PlayStation 5 Pro)

Ten tryb ma na celu płynne 60 klatek na sekundę przy zachowaniu jakości obrazu standardowego trybu Fidelity dzięki zastosowaniu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Wszystkie funkcje śledzenia promieni (RT) są włączone, w tym odbicia oparte na ray tracingu, śledzenie promieni na wodzie i wnętrza okien oparte na ray tracingu. Ten tryb jest zalecany dla większości graczy.

FIDELITY PRO

Ten tryb jest przeznaczony do 30 klatek na sekundę dla graczy, którzy chcą poeksperymentować z nowymi funkcjami graficznymi ray tracingu. Te nowe funkcje można dostroić indywidualnie, aby osiągnąć wyższą pośrednią liczbę klatek na sekundę, zwłaszcza podczas korzystania z opcji "VRR" lub "Tryb wyświetlania 120 Hz". W niektórych miejscach może dojść do zwiększenia natężenia ruchu pieszego, a także do zwiększenia szczegółowości drobnych włosów.

Oprócz tego gra otrzymała nowe opcje wpływające na ray tracing i okluzję otoczenia.

Odbicia RT: Średnie (wydajność) / Wysokie (domyślna wierność)
Ustaw poziom jakości odbić opartych na ray tracingu. "Średnie" ustawienie śledzenia promieni na połowie rozdzielczości renderowania, a ustawienie "Wysokie" na śledzenie promieni na pełnej rozdzielczości renderowania. Ustawienie "Wysoki" poprawi również wygładzenie animacji w odbiciach. Jest ono dostępne tylko w trybie graficznym "Fidelity Pro".

 

RT Ambient Occlusion : Wyłączone (wydajność) / Średnie / Wysokie (domyślne ustawienie wierności)

Użyj ray tracingu, aby obliczyć dodatkowe informacje o oświetleniu otoczenia. Ustawienie "Średnie" wykorzystuje te informacje do zwiększenia okluzji otoczenia w przestrzeni ekranu. Ustawienie "Wysoki" dodaje również odbicie GI w przestrzeni ekranu w celu uzyskania dodatkowych informacji o oświetleniu otoczenia. Efekt wizualny tej funkcji będzie się znacznie różnić w zależności od sceny.

Ponadto deweloperzy naprawili problem z wilgocią sierści, która zaczęła występować w przerywnikach filmowych na Corson V po wprowadzeniu poprzedniej aktualizacji.

Źródło: Insomniac Games

Komentarze (81)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper