Twórcy Concord nie otrzymają drugiej szansy. Sony zamknęło Firewalk Studios
Jeśli czekaliście na powrót Concorda to nie mamy dobrych wieści.
Sony zdecydowało się zamknąć studio Firewalk, które odpowiadało za grę Concord, która zaledwie po dwóch tygodniach została wyłączona i wycofana ze sprzedaży.
Oficjalnie tytuł został zawieszony, a jego twórcy mieli szukać możliwości ewentualnego powrotu tytułu w niedalekiej przyszłości. Tymczasem, szef PlayStation Studios, Hermen Hulst zdecydował się przekazać przykrą wiadomość o zamknięciu studia.
Po wielu namysłach zdecydowaliśmy, że najlepszym wyjściem jest trwałe zamknięcie gry i zamknięcie studia. Chcę podziękować wszystkim Firewalk za ich kunszt, kreatywnego ducha i poświęcenie.
Gatunek strzelanek pierwszoosobowych PvP to konkurencyjna przestrzeń, która stale ewoluuje i niestety nie osiągnęliśmy naszych celów w tym tytule. Wyciągniemy wnioski z Concord i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły wzrost w tym obszarze.
Jestem wielkim zwolennikiem korzyści płynących z kreatywnego eksperymentowania i opracowywania nowej własności intelektualnej. Jednak rozwój dzięki zrównoważonym finansom, zwłaszcza w trudnym otoczeniu gospodarczym, ma kluczowe znaczenie.
Chociaż dzisiejszy dzień jest trudny, jest na co czekać w nadchodzących miesiącach od Studio Business Group i naszych zespołów. Jestem przekonany, że budujemy prężną i zdolną organizację, której siłą napędową jest tworzenie niezapomnianych doświadczeń rozrywkowych dla naszych graczy.
Taki sam los spotkał również firmę Neon Koi, które tworzyło mobilną grę akcji.
Ekspansja poza urządzenia PlayStation i tworzenie wciągających doświadczeń online wraz z grami dla jednego gracza to dla nas kluczowe obszary w miarę rozwoju naszych źródeł przychodów. Musimy jednak podejść do kwestii strategicznej wprowadzania naszych gier na nowe platformy i rozpoznawać, kiedy nasze gry nie spełniają oczekiwań graczy.
Podczas gdy urządzenia mobilne pozostają priorytetowym obszarem rozwoju dla biznesu Studio, jesteśmy na bardzo wczesnym etapie naszych działań mobilnych. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie, musimy skoncentrować się na tytułach, które są zgodne z rodowodem PlayStation Studios i mają potencjał, aby dotrzeć do większej liczby graczy na całym świecie.
Dzięki temu ponownie skoncentrowanemu podejściu Neon Koi zostanie zamknięty, a jego mobilna gra akcji nie będzie rozwijana. Chcę wyrazić wdzięczność wszystkim w Neon Koi za ich ciężką pracę i niekończącą się pasję do innowacji.
Wiem, że żadna z tych wiadomości nie jest łatwa do usłyszenia, szczególnie w przypadku kolegów i przyjaciół odchodzących z SIE. Obie decyzje zostały poważnie przemyślane i ostatecznie uważamy, że są one słuszne, aby wzmocnić organizację. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować nad znalezieniem miejsca dla niektórych z nich, jeśli to możliwe, w naszej globalnej społeczności studiów.