Xbox ma się znakomicie, ale tylko dzięki Activision Blizzard. Konsole znów zaliczają spadek sprzedaży
Walka o pozyskanie Activision Blizzard opłaciła się. Microsoft może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami za ostatni kwartał.
Powiedzieć, że Activision wpłynęło na rezultaty finansowe Xboksa, to jakby nie powiedzieć nic. Choć najdroższa transakcja dotycząca przejęcia studia opiewała na niemal 69 mld dolarów, przedsiębiorstwo może pochwalić się kolejnym dobrymi miesiącami działalności.
Microsoft przedstawił najnowszy raport finansowy, z którego wynika, że przychody wyniosły 65,6 mld dolarów i wzrosły o 16% rok do roku. Dochód netto również się zwiększył (11%) i wyniósł 24,7 mld dolarów. Amerykanie odnotowali wzrost w zakresie przychodów związanych z oprogramowaniem i sprzętami korzystającymi z systemu Windows (+2%). Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze w ramach platformy Microsoft 365 wzrosły o 13%.
Najbardziej jednak powinny nas zainteresować wyniki działu gier, na które Activision Blizzard ma największy wpływ. W ciągu 3 miesięcy (okres zakończony 30 września) producent Xboksa odnotował 43% wzrost przychodów (rok do roku) – przy czym „43 punkty wpływu netto pochodzą z przejęcia Activision”.
Treści i usługi również mają się znakomicie – w porównaniu z zeszłym rokiem Microsoft odnotował 61% wzrost w tym zakresie, a za 53 punkty wpływu netto odpowiadają właśnie twórcy Call of Duty.
Zainteresowanie konsolami jednak nadal ma się miernie. Korporacja z Redmond ogłosiła, że przychody ze sprzętów Xboksa spadły o 29% rok do roku.
Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu, potwierdził, że firma odnotowała rekord miesięcznej liczby aktywnych użytkowników w minionym kwartale. Game Pass również może pochwalić się kapitalnymi rezultatami w zakresie przychodów i kwot, jakie pojedynczy subskrybent średnio wydaje w usłudze.
Rok po zamknięciu transakcji przejęcia Activision Blizzard King koncentrujemy się na budowaniu firmy nastawionej na długoterminowy wzrost napędzany przez treści i usługi o wyższej rentowności.
Widać już tę transformację w naszych wynikach, ponieważ dywersyfikujemy sposób, w jaki gracze uzyskują dostęp do naszych treści. Ustanowiliśmy nowe rekordy miesięcznej liczby aktywnych użytkowników w tym kwartale, ponieważ więcej graczy niż kiedykolwiek gra w nasze gry na różnych urządzeniach i na platformie Xbox.
Game Pass ustanowił również nowy rekord w pierwszym kwartale pod względem całkowitego przychodu i średniego przychodu na subskrybenta, a gdy patrzymy w przyszłość, nasze IP w naszych studiach nigdy nie było tak dobre.
Trzeba podkreślić, że dopiero następny raport finansowy może odbić się szerokim echem – wtedy gigant z Redmond będzie mógł przedstawić dane w okresie premiery Call of Duty: Black Ops 6. Strzelanka już teraz ma pierwsze rekordy na koncie, a cała seria może pochwalić się sprzedażą ponad 500 mln egzemplarzy.