60 FPS tylko na PS5 Pro! Twórcy potwierdzają szczegóły odnośnie wydajności
Świetnie wyglądająca gra będzie działać w 60 FPS, ale tylko na jednej konsoli - PlayStation 5 Pro. Autorzy nie chcieli obniżać jakości na pozostałych platformach.
Rzeczywista wydajność PS5 Pro ciągle nurtuje wielu graczy. Na premierę konsoli ulepszone zostanie ponad 50 gier, ale skala tych usprawnień będzie się różnić. W niektórych przypadkach otrzymamy jeden tryb graficzny, a w innych znów będzie trzeba dokonać wyboru pomiędzy 30 a 60 FPS.
Część graczy twierdzi, że niewielki wzrost mocy CPU nie pozwoli na znaczące zwiększenie płynności w grach, które ograniczone są do 30 klatek na bazowym PS5. Wygląda na to, że jednak jest to możliwe. Przynajmniej w Empire of the Ants.
Empire of the Ants to świetnie prezentująca się gra, która została stworzona na Unreal Engine 5. Więcej informacji o tytule możecie przeczytać tutaj. Reżyser gry, Renaud Charpentier, udzielił wywiadu dla serwisu GamingBolt. Twórca poinformował o szczegółach dotyczących wydajności na konsolach. Gracze PS5 Pro mogą czuć się "wyróżnieni", ponieważ będzie to jedyna konsola, która umożliwi grę w 60 FPS.
- PlayStation 5 i Xbox Series X: między 1400p a 1600p (skalowane do 4K) i 30 FPS
- Xbox Series S: 972p (skalowane do 1080p) i 30 FPS
- PlayStation 5 Pro: 1440p (skalowane do 4K) i 60 FPS
Być może PS5 Pro otrzyma jeszcze jakieś dodatkowe ulepszenia grafiki, ale nie zostało to potwierdzone. Twórcy zdecydowali się na limit 30 klatek (na PS5 i XSX|S), gdyż zwiększenie płynności wymagałoby znacznych cięć w oprawie wizualnej.
Empire of the Ants trafi na rynek już 7 listopada.