Funkcja Game Boost na PS5 Pro. Elden Ring wciąż nie działa w 60 fps w trybie Jakości
Na konsolach Elden Ring działało jeszcze niedawno najlepiej na Xbox Series X. Czy zmienia tutaj coś premiera PS5 Pro?
Bazowy model PS5 przegrywa w starciu z XSX w Elden Ring, o czym pisaliśmy niedawno w tym newsie. Posiadacze konsoli Sony od dawna proszą o konkretne poprawki, ale FromSoftware niestety nie wydaje się zainteresowane takim patchem. Najważniejsze pytanie jest zatem takie: czy PS5 Pro poprawia problematyczny framerate w Elden Ring?
Mówimy tutaj oczywiście tylko o funkcji "Game Boost", bo Elden Ring nie otrzymało stosownej aktualizacji dla PS5 Pro (i możliwe, że już jej nie otrzyma). Sprawdźmy zatem, jak hit FromSoftware sprawuje się na PS5 Pro w porównaniu z bazowym modelem PS5.
W analizie DigitalFoundry wychodzi na to, że framerate jest lepszy w trybie Jakości (bez RT) średnio o 10-15 klatek na sekundę na PS5 Pro. Niestety nadal możemy tylko pomarzyć w takim module o zabawie w stabilnych 60 fps. Elden Ring wciąż gubi klatki na PS5 Pro, spadając regularnie w okolice 50 fps.
Ciekawie wypada w poniższym filmiku porównanie działania gry na PC i PS5 Pro (3:38 nagrania). PC z kartą graficzną RX 6800 nie ma prawie żadnych problemów z utrzymywaniem 60 fps, w przeciwieństwie do konsol Sony.