PS5 Pro nie zaskakuje jak PS4 Pro. Jak PSSR wypada na tle AMD FSR, NVIDIA DLSS i Intel XeSS?
Choć samo zwiększenie wydajności o około 45% jest imponujące, programista Gergo Horvath z Gaijin Entertainment uważa, że prawdziwą kluczową zmianą w PS5 Pro jest dodanie architektury uczenia maszynowego, która umożliwiła wykorzystanie technologii PSSR.
Dzięki możliwości renderowania w niższych rozdzielczościach przy zachowaniu tej samej jakości wizualnej, PS5 Pro może uwolnić ogromną ilość zasobów. Horvath podkreśla, że ta technologia będzie szczególnie przydatna w połączeniu ze śledzeniem promieni.
Według programisty różnica między PS5 Pro a podstawowym PS5 jest mniej znacząca niż przeskok między konsolą poprzedniej generacji PS4 a jej wydajniejszym odpowiednikiem - PS4 Pro. Podczas gdy GPU PS5 Pro otrzymało solidne wzmocnienie, to CPU nie uległo znacznej poprawie.
Gry, takie jak Enlisted i War Thunder korzystają z dynamicznego skalowania rozdzielczości, aby osiągnąć stabilność obrazu i płynność, co pozwala na rozgrywkę w 4K przy 120 klatkach na sekundę. Firma przygotowuje jednak kolejną dużą aktualizację dla War Thunder, która ma w pełni wykorzystać możliwości nowej konsoli.
Niemniej już teraz dzięki PSSR detale są wyraźniejsze, a obraz ostrzejszy, co w połączeniu z ray tracingiem zapewnia lepsze efekty wizualne. Ponadto Horvath stwierdził, że PSSR wypada lepiej niż AMD FSR, a porównywalnie do NVIDIA DLSS i Intel XeSS. Czy zakup wydajniejszej konsoli jest więc opłacalny? Ostatecznie zdecydują o tym gracze.