Szokujące bugi w MS Flight Simulator 2024. To może być Concord Microsoftu
Po kilkunastu godzinach oczekiwania pierwsi miłośnicy symulacji zaczynają zabawę w Microsoft Flight Simulator 2024. Niestety wrażenia od największych miłośników marki są miażdżące dla autorów lotniczego projektu.
Oficjalne Forum Microsoft Flight Simulator 2024 wypełnia się wątkami i wpisami o fatalnej jakości technicznej nowej gry. Użytkownicy narzekają nie tylko na masę bugów w misjach i trybie Kariery, ale nawet na tryb Free Flight, swobodnej zabawy.
Poniżej czeka na was kilka przykładów tego, z czym zmagają się gracze w Microsoft Flight Simulator 2024. Użytkownicy mają wielkie problemy z "obchodami" samolotów - w wielu maszynach nie działają przykładowo miejsca, w której trzeba "kliknąć", tak by zaliczyć wstępny przegląd samolotu, a ruch sterowany przez AI kompletnie nie reaguje na obecność graczy i "zderza się" z innymi samolotami (gdyby działała detekcja kolizja, która tu nie istnieje).
Problemy wymieniane przez użytkowników MSFS 2024:
- Problemy z działaniem urządzeń peryferyjnych, takich jak wolanty, przepustnice itd.
- Ciągłe zawieszanie gry przy lotach największymi samolotami na XSX/XSS.
- Ruch generowany przez sztuczną inteligencję zachowujący się chaotycznie (zderza się z samolotem gracza)
- Dziwne zakłócenia graficzne z losowymi kolcami wystającymi z ziemi.
- Nie można wybrać wielu lotnisk w Karierze.
- Częste zawieszanie. Za każdym razem trzeba czekać kilkadziesiąt minut na uruchomienie symulatora.
- Bugi w trybie Kariery, nie pozwalająca na ukończenie pewnych zadań i uzyskanie licencji.
- W ogóle nie włączający się u niektórych graczy tryb Free Flight.
- Pasażerowie i piloci przenikający przez kadłuby maszyn.
- Brak dźwięku silników w niektórych samolotach.
- Błędy w teksturach związane z porami roku.
- Brzydkie oświetlenie na lotniskach.
- Błędy w interfejsie mapowania sterowania i w ogóle kiepsko działający interfejs.
- Brak dostępu do samolotów z droższych pakietów (Deluxe/Premium Deluxe/Aviator).
Szczerze mówiąc, w tej sytuacji trudno nawet powiedzieć co jest błędem związanym z wciąż fatalnym działaniem serwerów, a co bugiem programistycznym. Otwartym pytaniem jest to czy Microsoft powinien wstrzymać sprzedaż swojego produktu, tak jak postąpiło Sony w przypadku Concord.
Atmosfera wokół MSFS 2024 zrobiła się bardzo negatywna. Widać to już na Steam, gdzie średnia gry wciąż spada i wynosi teraz 16% ("przytłaczająco negatywna"). Pojawiają się przy tym liczne porównania do tragicznego stanu Cyberpunk 2077 w dniu premiery, ale polska gra przynajmniej włączała się w dniu swego debiutu (gdy wczoraj w Symulatorze spędziłem 7 godzin na nieudanych próbach rozpoczęcia gameplayu).