STALKER 2 na PC i Xbox Series X|S. Unreal Engine 5 w akcji - szczegółowe porównanie grafiki i wydajności

Gry
1355V
STALKER 2
Łukasz Musialik | Wczoraj, 20:00

ElAnalistaDeBits znów opublikował ciekawe wideo, tym razem porównujące wydajność gry STALKER 2 Heart of Chornobyl na platformach PC i Xbox Series X|S. 

Produkcja studia GSC Game World, działająca na silniku Unreal Engine 5, wykorzystuje zaawansowane technologie takie jak Nanite i Lumen, które wpływają zarówno na grafikę, ale i wydajność gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na komputerach (tych z najwyższej półki) gra nie napotyka większych problemów, oferując możliwie najlepsze efekty wizualne i płynność. W przypadku Xbox Series X gra również prezentuje się solidnie, jednak na Xbox Series S widoczne są już pewne kompromisy – tytuł działa w rozdzielczości 972p i z blokadą na poziomie 30 FPS-ów.

STALKER 2 to jedna z pierwszych gier z otwartym światem wykorzystujących technologie Nanite (odpowiedzialną za szczegółowe renderowanie geometrii) oraz Lumen (globalne oświetlenie i realistyczne cienie). Zapewniają niezwykle szczegółowy świat i realistyczne efekty świetlne, ale wiążą się również z dużymi wymaganiami sprzętowymi.

Na ten moment ray tracing nie jest obsługiwany, nawet na wersji PC, jednak twórcy zapowiedzieli, że funkcja ta zostanie dodana w przyszłości. Wprowadzenie ray tracingu może dodatkowo podnieść jakość wizualną, ale pozostaje pytanie, jak wpłynie na wydajność gry, która już teraz jest wymagająca.

Według dostępnych danych, STALKER 2 sprzedał się w liczbie miliona egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Wynik ten jest imponujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę dostępność gry w katalogu Xbox Game Pass, co mogło wpłynąć na sprzedaż fizycznych i cyfrowych kopii.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Źródło: ElAnalistaDeBits

Komentarze (39)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper