Valve szykuje coś dużego?! Wyciekły dwa tajemnicze projekty
Według Pavla Djundika, w sieci pojawiły się koncepcyjne projekty Steam Controller 2 oraz nowego kontrolera Steam VR.
Informacje ujawniają pierwsze szczegóły dotyczące nowych urządzeń od Valve, które mogą być kluczowe dla platformy Steam.
Twórca popularnego serwisu SteamDB, podzielił się koncepcyjnymi zdjęciami i szczegółami na temat kontrolerów na platformie X i Blue Sky. Według jego źródeł, Valve określa nowy kontroler Steam kodową nazwą „Ibex”, natomiast w przypadku VR-a nazywa się „Roy”. Co ciekawe, istnieją różne wersje kontrolera „roy”, co może sugerować trwające prace nad wieloma wariantami urządzenia.
Steam Controller 2 – Projekt „Ibex”
Ibex rendermodel thumbnail leaked in SteamVR drivers pic.twitter.com/amw3SFExF5
— Brad Lynch (@SadlyItsBradley) November 26, 2024
Koncepcyjny projekt Steam Controller 2 został ujawniony wraz z pierwszymi szczegółami. Nowy kontroler ma:
- Symetryczne analogowe drążki
- Dwa trackpady
- D-pad
- Ogólnie osiem przycisków na przodzie
- Cztery triggery oraz prawdopodobne jakieś przyciski z tyłu
Układ przycisków i drążków przypomina ten znany z kontrolera Nintendo Switch Pro, co może sugerować większy nacisk na ergonomię i wszechstronność w porównaniu do poprzedniego modelu.
Nowe kontrolery dla Steam VR – Projekt „Roy”
Progression of Valve Deckard's Roy controllers from prototype to mass production tooling (EV1 at least) pic.twitter.com/66VLcu5GuG
— Brad Lynch (@SadlyItsBradley) November 26, 2024
Nowe kontrolery dla Steam VR – Projekt „Roy”
Koncepcyjny projekt nowych kontrolerów dla Steam VR również został udostępniony publicznie. Według Djundika, aktualny prototyp (oznaczony jako EV1) powinien przedstawiać obecną ich wersję, nad którą (podobno) intensywnie pracuje Valve. Wyciek nastąpił, gdy Valve przypadkowo ustawił pliki „freetodownload” w aplikacji SteamVR, co umożliwiło anonimowym użytkownikom dostęp do plików o kodowych nazwach „Ibex” i „Roy”.
Choć Valve może przygotowywać się do wprowadzenia na rynek nowych gogli VR i kontrolerów, wirtualna rzeczywistość na PC wciąż zmaga się ze stagnacją. Według analityka George’a Jijiashviliego z Omdia, tylko 1,5% użytkowników Steama korzysta z gogli do wirtualnej rzeczywistości. Czy to wystarczy, aby VR stało się bardziej popularne? Czas pokaże.