„Bezczelna podróbka Horizona”. Twórcy Light of Motiram za bardzo inspirowali się hitem PlayStation?
Polaris Quest to studio należące do Tencent Games, które zaprezentowało dzisiaj Light of Motiram. Gra jednak w wielu aspektach przypomina IP stworzone przez zespół PlayStation.
Horizon jest aktualnie jednym z najpopularniejszych lub przynajmniej najchętniej rozwijanych IP przez PlayStation Studios. Jednocześnie powstają przynajmniej dwie produkcje osadzone w postapokaliptycznym uniwersum, a ostatnio byliśmy świadkami premier odświeżenia pierwszej części serii oraz adaptacji przenoszącej nas do świata zrealizowanego w formie klocków LEGO.
Bardzo możliwe, że wśród deweloperów Light of Motiram jest wielu fanów serii Horizon, ponieważ ich najnowszy projekt aż do złudzenia przypomina IP opracowane przez Guerrilla Games.
Light of Motiram nie oferuje jednak klasycznego doświadczenia single-player. W grze trafimy do otwartego świata, będziemy budować bazę, rozwijać technologię, trenować własne maszyny i walczyć z potężnymi bossami.
Ziemia i ludzka cywilizacja, jaką znaliśmy, zniknęły. Przez nieokiełznane pustkowia, olbrzymie mechaniczne bestie wędrują swobodnie, podczas gdy ludzkość walczy o odbudowę od zarania nowej, prymitywnej ery. Podróżuj od bujnych tropikalnych lasów deszczowych do jałowych krajobrazów pustyni i ośnieżonych szczytów górskich — odkrywając wyjątkowe Mechanimals i tajemnicze ruiny w różnych regionach, stopniowo odkrywając sekrety MOTIRAM.
Istotnym elementem, który znacząco odróżnia grę od IP stworzonego przez PlayStation, są Mechanimals. W grze otrzymamy dostęp do ponad 100 maszyn, które będziemy mogli oswoić i wyszkolić do walki. Jednocześnie studio przewiduje wprowadzenie kooperacji oraz rozgrywki wieloosobowej — śmiałkowie będą mogli przystąpić do zadań w grupach liczących maksymalnie 10 graczy.
Light of Motiram
Nie brakuje jednak opinii, według których Light of Motiram trochę za mocno inspiruje się serią Horizon. A Wy co sądzicie?