Zdobywcy 2 nominacji na The Game Awards z wielkimi problemami. Zamiast hitu są masowe zwolnienia
Deweloperzy z całego świata borykają się z trudnymi czasami, które wymagają bardzo ciężkich decyzji, jakie są niestety niezbędne w celu uratowania firmy przed upadkiem.
W tym roku zwolniono już w naszej branży z 15 tysięcy osób, jeśli nie więcej, a na tym jeszcze nie koniec. Ostatnio Ubisoft zamknął aż 2 swoje studia, redukując zatrudnienie o ponad 300 osób, a teraz z masowymi zwolnieniami musi zmierzyć się firma Deck Nine Games, czyli autorzy między innymi Life is Strange: Double Exposure, The Expanse: A Telltale Series, czy też Life is Strange: True Colors.
Ich ostatnie dwie produkcje okazały się finansową klapą - The Expanse prawie doprowadziło do drugiego z rzędu upadku Telltale Games, zaś nowe Life is Strange zostało zmasakrowane przez graczy za żerowanie na nostalgii, postaci Max oraz za umieszczanie w swoich grach postaci LGBTQ. Niestety nie wiadomo jak duże są ogłoszone wczoraj zwolnienia, ale nie jest to pierwszy taki przypadek w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.
Deck Nine zwalniało już w maju 2023 (30 osób), w lutym 2024 (20% załogi), a w kwietniu 2024 IGN napisało obszerny materiał o toksycznej kulturze pracy w studiu.
Dzisiaj z przykrością informujemy, że musimy pożegnać się z niektórymi z naszych utalentowanych członków zespołu. Była to niezwykle trudna decyzja i odzwierciedla trudne czasy, z jakimi obecnie zmaga się wiele firm w naszej branży. Jesteśmy niezwykle wdzięczni każdej osobie, która poświęciła swoją ciężką pracę, pasję i zaangażowanie, aby tworzyć z nami przełomową rozrywkę.
Do tych z Was, którzy opuszczają studio w wyniku tych zmian – dziękujemy za podzielenie się z nami swoimi talentami. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się wspólnie osiągnąć, i zobowiązujemy się do wspierania Was w tej zmianie w każdy możliwy sposób.
Do naszej społeczności – prosimy o wsparcie i wyrozumiałość w tym trudnym czasie.
- Mark Lyons, CEO, Deck Nine Games
— Deck Nine Games (@DeckNineGames) December 6, 2024