Assassin's Creed Shadows. Yasuke i Naoe wychodzą z cienia. Nowe, ofensywne fragmenty rozgrywki
Wbrew tytułowi, Assassin's Creed: Shadows to nie tylko walka w cieniu. Ubisoft odkrywa tajemnice na temat ofensywy.
Assassin's Creed: Shadows jest grą, która pozwoli wcielić się w dwie postacie dysponującymi różnymi umiejętnościami. To powoduje, że gracze będą korzystali z dwóch stylów rozgrywki. Jednak dopiero teraz możemy zobaczyć, czym się różnią.
Do tej pory Ubisoft skupiał się na zmianach, które dotknęły mechanikę skradania. Wiemy jednak, że granie jako Yasuke ma oferować bardziej bezpośredni styl walki. Twórcy w końcu ujawnili, że będzie on dysponował lekkimi i ciężkimi atakami, a także może zadać potężne obrażenia podczas zmiany postawy.
Lekkie ataki mogą być ustawione nieco szybciej niż ciężkie, ale ataki z ciężką postawą zadają piekielnie silny cios, jeśli trafisz w odpowiedni moment. Zwróć jednak uwagę - wrogowie będą uważać na ataki postawy i próbować uniemożliwić ci ich ładowanie, więc upewnij się, że masz oczy szeroko otwarte.
Reżyser gry ujawnił, że zadawane ciosy mogą nie tylko ranić wroga czy przełamać jego obronę, ale też uczynić go bezbronnym na krótką chwilę. Czasami jednak Yasuke i Naoe sami będą musieli przejść do defensywy. Wówczas gracz może sparować cios lub wykonać unik. Co ciekawe, o ile parowanie u obu postaci działa podobnie, tak wykonanie uniku będzie się różnić. Ponadto blok będzie mechaniką dostępną wyłącznie dla Yasuke.
Zarówno Naoe, jak i Yasuke mogą używać uników kierunkowych, aby uniknąć nadchodzących ciosów. Uniki Naoe charakteryzują się kierunkowymi przewrotami, podczas gdy Yasuke są kierunkowymi krokami, które utrzymują jego posturę w pozycji pionowej przez cały czas. Chociaż obie postacie są bardzo reaktywne, drugi z rzędu kierunkowy unik Yasuke ma niewielki okres regeneracji, którego Naoe nie ma.
Zarówno Yasuke, jak i Naoe mają podobną mechanikę parowania/odbijania, ale wyniki różnią się nieznacznie dla każdego z nich. Mechanika parowania Yasuke odbywa się na linii prostej: gdy parowanie się powiedzie, wróg odbija się, otwierając się na kontrataki. Krótko mówiąc, Yasuke nie wycofuje się i nie oddaje terenu.
Mechanika odbijania Naoe wymaga podobnego wyczucia czasu, ale sprawia, że obraca się ona po obu stronach wroga, odbijając jego ataki od niej. Zmienia to oś walki i odsłania flanki wroga, ale oznacza to również, że Naoe otwiera się na otaczających wrogów, zmuszając cię do zachowania czujności.
Unikalna dla Yasuke mechanika bloków pozwala mu schować się za swoją bronią i wytrzymać ataki, w tym nadlatujące strzały lub kunai - z wyjątkiem niepowstrzymanych ataków.
Yasuke i Naoe będą również mieć unikalne zdolności, a także bronie. Bohaterka w swoim ekwipunku posiada zbalansowaną katanę, przeznaczoną do kontroli tłumu kusarigamę oraz śmiercionośne ukryte ostrze. Z kolei w arsenale samuraja znajdą się długa katana, dystansowa naginata, ciężkie kanabo, wielki łuk yumi i karabin teppo. Każda z tych broni znajdzie swoje zastosowanie w starciach z bandytami, żołnierzami ashigaru, roninami czy samurajami i zostala zaprezentowana przez Ubisoft na nowych fragmentach rozgrywki.