Wiedźmin 4 i jakość na konsolach. CD Projekt udziela wymijającej odpowiedzi
Czeka nas powtórka z Cyberpunka 2077? Oby nie. CD Projekt został zapytany o jakość Wiedźmina 4 na PlayStation 5 i Xbox Series.
Niespodziewana obecność Wiedźmina 4 na The Game Awards 2024 spowodowała ogromne poruszenie w branży. W końcu mówimy o kolejnej grze CD Projektu, więc ogromne zainteresowanie było oczywistością. Do premiery jeszcze daleka droga, ale niektórzy już teraz mają wątpliwości co do stanu technicznego.
Obawy są jak najbardziej uzasadnione. Gracze mają nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja z premiery Cyberpunka 2077, kiedy to PS4 i Xbox One walczyły, aby zapewnić chociażby akceptowalne warunki rozgrywki. Poprzednia generacja konsol była olbrzymim problemem dla twórców, dlatego w przypadku DLC Phantom Liberty zdecydowano się stworzyć wersję tylko na PS5 i XSX|S (no i PC).
Eurogamer przeprowadził wywiad z twórcami, podczas którego poruszone zostały różne kwestie związane z grą. Redakcja zapytała: "Czy studio mogłoby zapewnić posiadaczy konsol, że faktycznie będą mogli uruchomić grę". Padło także pytanie o Xboksa Series S. Słabszy sprzęt Microsoftu już teraz ma spore problemy z wieloma grami, a Wiedźmin 4 mógłby okazać się zabójczy.
Odpowiedź Sebastiana Kalemby była dość ciekawa i jednocześnie niezbyt precyzyjna.
Pracujemy teraz nad nowym silnikiem razem z inżynierami z Epic i jest między nami świetna synergia. To rewelacyjna współpraca. Obecnie pracujemy nad Unreal Engine 5 i naszą niestandardową wersją. Oczywiście chcemy wspierać wszystkie platformy – mam na myśli PC, Xbox i Sony, prawda? – ale nie mogę, w tej chwili, powiedzieć ci więcej szczegółów na ten temat.
Warto pamiętać, że stworzyliśmy filmowy, prerenderowany, bez postprodukcji materiał. Chcemy pokazać, że dążymy do osiągnięcia takiej jakości jak w cinematikach. Na ile to możliwe. Moje zdanie jest takie: to dobry punkt odniesienia.
Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Wiedźmin 4 nie trafia na konsole lub debiutuje w późniejszym terminie. Miejmy nadzieję, że CD Projekt faktycznie wyciągnął wnioski z premiery Cyberpunka i tym razem konsolowa wersja zostanie zaprezentowana w odpowiednim momencie. Niektórzy obawiają się jednak, że konieczne będą znaczne cięcia w oprawie wizualnej. Z raportu Jasona Schreiera wynika, że gra jest już testowana na konsolach.