Jeff Grubb ujawnił powód anulowania dwóch gier PlayStation "Sony jest w szoku"
Skasowanie kolejnych dwóch gier live-service przez Sony było zaskakującą nowiną. Jednak powód, dla którego firma zdecydowała się na ten ruch, nie powinien nikogo dziwić.
W nocy z czwartku na piątek do Internetu trafiła sensacyjna wiadomość o tym, że Sony anulowało dwie produkcje live-service, którymi zajmowały się studia Bluepoint Games i Bend Studios. Wygląda więc na to, że PlayStation wycofuje się z planu wypuszczenia na rynek 12 gier-usług, ponieważ po ostatnich ruchach, liczba porzuconych tytułów wzrosła do 9.
Popularny twórca i branżowy informator, Jeff Grubb ujawnił niedawno na swoim podkaście Game Mess Decides, iż skasowanie nowej gry od Bend Studio i spin-offu God of War zostało podyktowane przez spektakularną porażkę, jaką w 2024 roku odniósł Concord.
Stało się tak z powodu Concord, to powinno być jasne, tak mi powiedziano.
Zdaniem Jeffa, Sony Interactive Entertainment ma tak bardzo obawiać się ponownej klęski, że teraz odwiedza każde studio i ponownie ocenia projekty, co ma być problematyczne, jeśli powstające tytuły to gry-usługi.
Sony jest w szoku po Concord i teraz odwiedzają każde studio i na nowo oceniają każdy projekt. Jeśli jest to projekt live service, to napotyka na wiele przeszkód, które uniemożliwiają mu faktyczne wydanie i to do tego stopnia, że jeśli teraz twórcy będą chcieli przedstawić nowe projekty, które mają być ich kolejną główną pozycją, to nie uzyskają zielonego światła, jeśli to gra-usługa.
Myślę, że większość ludzi uzna to za dobrą wiadomość, ale może być kiepską, ponieważ te firmy miały w pewnym sensie sposób na dalsze pozyskiwanie funduszy od Sony, które bardzo się starało mieć swoje gry-usługi. A teraz będą musieli wymyślić nową propozycję, która może być bardziej tradycyjną grą, i jak zainteresować nią Sony.