Cyberpunk 2077 ze znaczącą aktualizacją! Zmiany i nowości
CD Projekt RED nie zapomina o futurystycznej przygodzie i wprowadza poprawki. Czym odznacza się patch 2.21? Sprawdźmy.
Polskie studio rozwija wiele projektów, jednakże jeden z zespołów nad czuwa nad usprawnieniem doświadczenia w Cyberpunku 2077. Nie ma się zresztą czemu dziwić – wydaje się, że problematyczna premiera produkcji jest już dawno za nami. Gracze bardzo doceniają efekty prac twórców, co poskutkowało kapitalnymi ocenami na Steam.
Cyberpunk 2077 otrzymał właśnie najświeższą aktualizację dostępną na PS5, Xboksach Series X|S i PC. Patch 2.21 wprowadza ulepszenia w kilku zakresach, w tym przede wszystkim obsługę DLSS 4 na PC oraz uwzględnia różne poprawki, w szczególności do SmartFrames na Xboxie i trybu foto na wszystkich platformach.
Aktualizacja 2.21 do gry Cyberpunk 2077 wychodzi właśnie na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S! Dodaje ona obsługę DLSS 4 na PC oraz wprowadza różne poprawki, w szczególności do SmartFrames na Xboxie i trybu foto na wszystkich platformach.
PC
- Dodano obsługę DLSS 4 z funkcją generowania wielu klatek dla kart graficznych GeForce RTX z serii 50, która zwiększa liczbę klatek na sekundę dzięki wykorzystaniu SI do generowania do trzech razy każdej tradycyjnie renderowanej klatki – funkcja ta zostanie włączona wraz z kartami GeForce RTX z serii 50 30 stycznia. DLSS 4 wprowadza również szybsze generowanie pojedynczych klatek przy zmniejszonym zużyciu pamięci dla serii RTX 50 i 40. Ponadto na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX można teraz wybierać pomiędzy modelem CNN i nowym modelem Transformer dla funkcji DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA. Nowy model Transformer poprawia stabilność, oświetlenie i szczegółowość w ruchu.
- Naprawiono wady w obrazie i smużenie na ekranach w grze podczas korzystania z DLSS Ray Reconstruction.
- Pole generowania klatek w ustawieniach grafiki będzie teraz poprawnie resetowane po wyłączeniu skalowania rozdzielczości.
Po grudniowym patchu, który bazował na wielu opcjach personalizacji, CD Projekt RED nie zapomniał o poprawkach w zakresie tworzenia postaci (m.in. w tym niepoprawne stosowanie opcji wyglądu, wizualne obcinanie, niespójne działanie interfejsu użytkownika), personalizacji kolorów pojazdów, zgłaszanych błędach oraz innych aspektach.
Konsole
- Naprawiono błąd, który powodował, że zrzuty ekranu wyświetlały się jako puste w galerii na konsoli Xbox, jeśli zostały wykonane z włączoną funkcją HDR10.
- Dodano wyskakujące okienko w galerii, aby powiadomić graczy, gdy dostęp do zrzutów ekranu jest zablokowany przez ustawienia prywatności konsoli Xbox.
- Zrzuty ekranu usunięte na konsoli Xbox poza interfejsem galerii będą teraz poprawnie oznaczane w galerii i znikną z zajętych miejsc po ponownym otwarciu galerii.
- Naprawiono błąd, który powodował, że tryb graficzny na konsolach Xbox Series S mógł być domyślnie ustawiony na „Jakość” zamiast na „Wydajność”.
Kompletną listę wprowadzonych zmian znajdziecie POD TYM LINKIEM.