Microsoft na szczycie! PlayStation dokłada cegiełkę do sukcesu giganta
Według raportu firmy Ampere, Microsoft zajął w grudniu 2024 r. pierwsze miejsce wśród wydawców gier, zarabiając 465 mln dolarów, wyprzedzając tym samym Electronic Arts (366 mln USD).
Kluczem do sukcesu okazało się… PlayStation! Aż 64% przychodów firmy pochodziło z platform Sony, głównie dzięki “hossie” na Call of Duty: Black Ops 6. Co jeszcze wpłynęło na ten świetny wynik?
Nowa odsłona kultowego shootera przyciągnęła w listopadzie 38 mln graczy, a w grudniu stała się hitem świątecznym.
Do sukcesu przyczynił się też Indiana Jones i Wielki Krąg. Strategia multi-platformowa Microsoftu, obejmująca m.in. wydawanie gier na konsolach konkurencji, przynosi efekty – zwłaszcza że gracze PlayStation masowo kupowali tytuły spod znaku Xboksa.
$465 million was spent on Microsoft games over December, making the company the world’s biggest publisher across PC, PlayStation, and Xbox. That includes sales of CoD: Black Ops 6 and Indiana Jones and the Great Circle.
— Andy Robinson (@Andy_VGC) January 29, 2025
Świąteczna rywalizacja w liczbach:
- Fortnite zanotował w Wigilię 30 mln godzin gry (średnio 2,3 godz. na gracza)
- Call of Duty: Black Ops 6 – 20 mln godzin tego samego dnia
- Hity, takie jak Marvel Rivals (29 mln aktywnych użytkowników) i Path of Exile 2 (148 mln USD przychodów) potwierdziły rosnącą siłę azjatyckich producentów
Globalna ekspansja chińskich deweloperów wprowadza nową dynamikę konkurencji w już zatłoczonym segmencie – komentuje Piers Harding-Rolls z Ampere. Tymczasem EA, mimo imponujących 366 mln dolarów przychodów, nieco rozczarował z EA Sports FC 25, która osiągnęła gorszy wynik w porównaniu z poprzednimi edycjami.
Grudzień pokazał, że Microsoft umiejętnie gra na wielu frontach, a PlayStation jest nie tylko rywalem, ale stanowi kluczowy rynek zbytu dla gier od Xboksa.