Alan Wake 2 otrzymuje znaczące ulepszenia wydajności i zużycia VRAM dzięki RTX Mega Geometry

Technologie
581V
Alan Wake 2
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 15:08

Najnowsza technologia NVIDIA RTX Mega Geometry przynosi znaczące poprawki w wydajności oraz zarządzaniu pamięcią VRAM, nawet na kartach poprzedniej generacji z serii RTX. Udowadnia to najnowsze wideo porównawcze Alan Wake 2, które pokazuje realne korzyści płynące z aktualizacji.

Materiał opublikowany przez Compusemble przedstawia pozycję od Remedy uruchomioną na karcie RTX 4090 w rozdzielczości 4K, z włączonym DLAA i DLSS Quality, śledzeniem promieni na najwyższym poziomie oraz maksymalnymi ustawieniami graficznymi. Wideo ukazuje porównanie działania gry przed i po wprowadzeniu technologii RTX Mega Geometry w aktualizacji 1.2.8. Efekty są imponujące – średni wzrost wydajności na poziomie 13% oraz zauważalna redukcja zużycia VRAM.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co więcej, seria RTX 40 nie posiada 4. generacji rdzeni ray tracingu, które zoptymalizowano pod kątem RTX Mega Geometry w kartach serii RTX 50. To oznacza, że na najnowszych modelach, takich jak RTX 5090 i 5080, a także nadchodzących jednostkach z tej serii, efekty będą jeszcze bardziej imponujące.

RTX Mega Geometry to tylko jedna z technologii wprowadzonych wraz z premierą kart RTX 50. Wśród nich znajduje się także Multi Frame Generation – system pozwalający generować jeszcze więcej klatek w porównaniu do klasycznego DLSS Frame Generation. NVIDIA DLSS Super Resolution również doczekało się przełomowych zmian – zastosowanie modelu Transformer znacznie poprawia jakość obrazu i ilość detali względem wcześniejszego rozwiązania opartego na sieciach CNN. Co istotne, wszystkie wymienione technologie, poza Multi Frame Generation, są kompatybilne ze wszystkimi kartami RTX.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.

Źródło: WCCFTech

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper