AMD osiąga spory kamień milowy – ponad 100 mln układów dostarczonych dla konsol!

AMD świętuje sukces – podczas konferencji wyników za czwarty kwartał firma ogłosiła, że łączna liczba wysłanych półdedykowanych procesorów, które zasilały większość konsol do gier obecnej generacji, przekroczyła 100 mln jednostek. Wśród nich znajdują się chipy używane w Xboxach, PlayStation 5, a także w Steam Decku.
Mimo imponującego wyniku w segmencie konsol, wyniki finansowe tej części działalności nie obyły się bez trudności. W czwartym kwartale przychody z gier spadły aż o 59% rok do roku, osiągając poziom 563 mln dolarów – w porównaniu do 1,4 mld dolarów w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jednak ogólna kondycja AMD okazała się rekordowa – przychody całkowite sięgnęły 7,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 24% rok do roku. Kluczową rolę w tym wzroście odegrały segmenty centrów danych oraz komputerów osobistych, które zanotowały odpowiednio niemal dwukrotny i 52-procentowy wzrost.
Dyrektor generalna Lisa Su podkreśliła, że normalizacja stanów magazynowych oraz powrót sprzedaży półdedykowanych procesorów do poziomów historycznych mogą przyczynić się do stabilizacji wyników w segmencie gamingowym, mimo że spadki w tej części działalności mogą się utrzymywać – choć nie tak drastycznie, jak dotychczas.





Patrząc w przyszłość, AMD nie zwalnia tempa. Lisa Su zapowiedziała, że firma skoncentruje się na dotarciu do największej grupy entuzjastów gier dzięki nowej architekturze RDNA 4. Według Su, RDNA 4 ma zapewnić znacząco lepszą wydajność w zakresie ray tracingu oraz wprowadzić wsparcie dla technologii upscalingu opartej na sztucznej inteligencji – co umożliwi granie w wysokiej jakości 4K nawet na masowym rynku.
AMD prognozuje także „umiarkowany wzrost” w segmentach Gaming i Embedded. W nadchodzącym raporcie finansowym za 2025 rok firma planuje połączyć segmenty klienta oraz gamingowy, przewidując przychody na poziomie około 7,1 mld dolarów (z marginesem ±300 mln dolarów) – co oznacza wzrost o 30% rok do roku, napędzany przez dynamiczny rozwój centrów danych i komputerów osobistych.
Pomimo wyzwań w segmencie konsol, AMD pozostaje optymistycznie nastawione. Wzrost popularności przenośnych komputerów do gier oraz potencjalna premiera nowej konsoli Steam, która najprawdopodobniej będzie zasilana przez procesory AMD, mogą dodatkowo poprawić sytuację firmy na konkurencyjnym rynku. No i nie zapominajmy, że PlayStation 6 i nowy Xbox też są już w drodze, a one przecież także będą napędzane podzespołami od AMD.