Saros to Returnal 2? Twórcy zdradzają konkrety, potwierdzają różnice i opowiadają o nowym IP

Jedną z największych niespodzianek wczorajszego PlayStation State of Play był Saros. Nowa gra Housemarque trafi na rynek w 2026 roku.
Gracze mogli mieć pewność, że Housemarque nie zrezygnuje z rozwijania koncepcji Returnal, ponieważ jest to najlepsza gra studia, która nie bez powodu cieszy się uznaniem całej branży. Twórcy jednak przedstawili wczoraj Saros.
Saros zadebiutuje w 2026 roku wyłącznie na PS5 i PS5 Pro, a zdaniem dyrektora kreatywnego będzie to „najbardziej zaawansowana gra Housemarque”, która „na pierwszym miejscu stawia rozgrywkę”.




Twórcy zbudowali Saros na fundamentach Returnal, ale zespół chciał, by „Returnal był samodzielny”. Deweloperzy nie zdecydowali się w żaden sposób rozwijać tej historii, ale właśnie na jej bazie opracowali nowe IP.
Gracze jednak mogą liczyć na znane doświadczenie – to kolejna trzecioosobowa gra akcji z „tajemniczą opowieścią”. W przypadku fabuły możemy liczyć na... ciekawy, choć na swój sposób znajomy wątek:
Saros to gra akcji z niepokojącą historią zaginionej kolonii na Carcosie podczas złowieszczego zaćmienia. Gracz wciela się w postać Arjuna Devraja, potężnego egzekutora Soltari, który nie cofnie się przed niczym, by odnaleźć tego, kogo szuka. Naszym celem jest stworzenie emocjonalnego i potężnego studium postaci, które bada koszty, jakie trzeba ponieść, aby stworzyć nową przyszłość.
Saros - nowe IP twórców Returnal






W głównego bohatera wcielił się Rahul Kohli, którego możecie kojarzyć z „Nocnej mszy”, „Zagłada domu Usherów” oraz „Nawiedzony dwór w Bly”. Zdaniem studia „Rahul naprawdę ożywia Arjuna w oszałamiającym występie”. Nie będzie to jednak jedyna postać, która pojawi się w produkcji – w przyszłości studio ujawni „fantastyczną obsadę” oraz zdradzi szczegóły fabuły.
Czy jednak Saros różni się od Returnal? Zdecydowanie tak. Twórcy ujawnili nawet konkretne szczegóły:
Kluczową różnicą w rozgrywce między Saros i Returnal są stałe zasoby i postępy, dzięki którym każda śmierć jest cenna. Po każdej śmierci będziesz musiał stawić czoła zmienionemu światu, ale w Saros będziesz mógł wybrać i trwale ulepszyć swój ekwipunek z ewoluującego zestawu broni i ulepszeń kombinezonu, aby „wrócić silniejszym” i pokonać wyzwania, przed którymi staniesz na Carcosie.
W 2025 roku zobaczymy gameplay z Saros, ale na szczegóły musimy zaczekać. Fani mogą mieć jednak pewność, że jest to produkcja w pełni single-player.