Przełom od NVIDIA nawet na starszym sprzęcie. Ogromny postęp graficzny

Technologie
3814V
DLSS 43
Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 10:48

Skalowanie rozdzielczości obrazu to już standard w branży gier, który będzie wykorzystywany przez praktycznie wszystkich deweloperów AAA (czy tego chcemy, czy nie). Dobrze zatem widzieć ogromne postępy na tym polu od NVIDIA.

DLSS 4 to przełom w jakości skalowania obrazu w 4K. Hardware Unboxed przeprowadziło dokładną analizę jakości obrazu z DLSS 4, zachwycając się postępami technologicznymi w tym zakresie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hardware Unboxed stwierdza, że porównanie DLSS 4 z DLSS 3 wypada bardzo dobrze dla nowej technologii. Według redakcji subiektywnie DLSS 3 wygląda w 4K jakby obraz był wyświetlany w natywnym 1440p z teksturami na ustawieniach High. Natomiast po włączeniu skalowania DLSS 4 mamy wrażenie grania w rozdzielczości 4K. I to z wyższą jakością tekstur, niż w 1440p. Obraz jest teraz z DLSS 4 znacznie bardziej klarowny w ruchu.

Efekt z DLSS 4, nawet w trybie Performance, jest tak dobry, że grafika wydaje się lepsza niż natywny obraz z domyślnym TAA. Obraz z rozwiązaniem DLSS 4 jest w wielu przypadkach nawet bardziej stabilny od TAA i wolny od ghostingu, co widać w 29:00 nagrania. Co ważne - obraz wygląda teraz bardzo dobrze już w ustawieniu DLSS 4 Performance. Dawniej DLSS 3 Performance oferował po prostu niesatysfakcjonującą jakość obraz i trzeba było wybierać ustawienie DLSS 3 Quality.

DLSS 4 działa nawet na starszych kartach graficznych z serii RTX, ale warto tutaj pamiętać, że obciążenie hardware'u z DLSS 4 jest trochę wyższe niż z modelem DLSS 3. 

DLSS 4 to triumf NVIDIA, ale firma zaliczyła też ostatnio duże wpadki. Pisaliśmy o nich więcej wczoraj.

Źródło: https://youtu.be/I4Q87HB6t7Y

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper