Warner Bros zaliczyło wpadkę w grach i wciąż odczuwa tego skutki. Jednak ma plan, by odbić się od dna

Gry
386V
Warner Bros. Games
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 17:35

Nie od dziś wiadomo, że 2024 rok nie był udany dla Warner Bros. Discovery pod kątem inwestycji w gry wideo. Najnowsze wyniki to dobitnie potwierdzają, jednak przedsiębiorstwo wciąż pokłada nadzieję w tym segmencie i wierzy, że najbliższy rok będzie bardziej udany, dzięki poczynionym działaniom. 

Warner Bros. Discovery opublikowało raport finansowy za czwarty kwartał 2024 roku. Niewątpliwie potwierdza on, że ostatnie miesiące nie przegoniły czarnych chmur, jakie zawisły nad Warner Bros. Games. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Przychód z gier wideo nadal spada, tym razem o 29 procent, aczkolwiek gry Hogwarts Legacy i Mortal Kombat 1 poradziły sobie w ostatnich miesiącach 2024 lepiej niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Jednak ta sytuacja wpłynęła również na wydatki, które spadły o 20% i Warner Bros. Discovery musiało odpisać kolejne 50 milionów dolarów, przez co do 31 grudnia 2024 spółka straciła łącznie 384 milionów dolarów.

Mimo to w oficjalnym liście do akcjonariuszy Warner Bros. Discovery podkreślił, że wciąż zamierza inwestować w gry wideo i w tym roku ma zostać przywrócona rentowność. Oprócz tego przypomniano, że Warner Bros. Games będzie skupiał się na najważniejszych markach, jakimi są Harry Potter, Gra o Tron, Mortal Kombat i ikony DC, ze szczególnym wyróżnieniem Batmana. 

Nadal postrzegamy naszą działalność gamingową jako strategiczny wyróżnik, ponieważ zanurzamy fanów w naszych niesamowitych postaciach i światach poprzez interaktywną rozgrywkę. Jednocześnie, gry pozwalają nam wykorzystać jeden z najszybciej rozwijających się segmentów mediów i dotrzeć do ponad trzech miliardów graczy na całym świecie.


Jak już wcześniej mówiliśmy, 2024 był rozczarowującym rokiem dla naszej działalności gamingowej i niedawno ogłosiliśmy plan restrukturyzacji, aby ponownie skupić nasze zasoby i kapitał na sprawdzonych IP oraz grach od sprawdzonych, światowej klasy studiów. Skupiamy naszą działalność gamingową na czterech sztandarowych markach, z których każda w minionych latach wygenerowała ponad 1 miliard dolarów ze sprzedaży konsumenckiej.


Zaledwie dwa lata temu nasz zespół ds. gier odniósł sukces dzięki Hogwarts Legacy i stworzył zupełnie nową markę, która była najlepiej sprzedającą się grą roku, co w ostatnich 15 latach udało się tylko trzem innym franczyzom. Daje nam to pewność, że dzięki naszej nowej strategii możemy ponownie skupić się na produkcji wysokiej jakości gier stworzonych z myślą o długoterminowym zaangażowaniu konsumentów, co, jak się spodziewamy, przywróci rentowność naszemu oddziałowi ds. gier w 2025 roku i stanie się znaczącym czynnikiem wzrostu w nadchodzących latach.

Źródło: Gamespot

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper