To może być RPG inne niż wszystkie. Nowe informacje o intrygującym Blades of Fire

Gry
1187V
Blades of Fire
Mateusz Kucharski | Wczoraj, 20:39
PS5 XSX|S PC

Twórcy Blades of Fire opowiedzieli więcej na temat kluczowej mechaniki w grze. Mercury Steam chce zaoferować zupełnie inne spojrzenie na rozgrywkę RPG.

Po ponad trzech latach od premiery Metroid Dread studio Mercury Steam w końcu zaprezentowało swoją nową grę. Stało się to podczas IGN Fan Fest w zeszłym tygodniu, choć zapowiedź nie była niespodzianką. Studio już kilka dni wcześniej informowało o swoich planach. Blades of Fire to trzecioosobowy RPG w świecie fantasy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Główny bohater, Aran de Lira, nie tylko potrafi doskonale walczyć, ale także specjalizuje się w kowalstwie. To właśnie wykuwanie broni ma być główną mechaniką w Blades of Fire. W wywiadzie dla Epic Games twórcy zdradzili, że przygotowali niezwykle unikalną mechanikę. W zdecydowanej większości gier RPG bronie możemy zdobyć niemalże na każdym kroku. Blades of Fire jest inne. Broni nie znajdziemy tak po prostu. Będziemy musieli ją wykuć.

MercurySteam skupia się na immersji, tworząc w Blades of Fire wiarygodny świat i pozostawiając jego eksplorację graczom. Nie znajdujesz broni – zbierasz materiały i wykuwasz ją ręcznie. Twój towarzysz nie podpowie ci, jakiej broni użyć w trakcie walki – obowiązek eksperymentowania z bronią i postawami (lub grzebania w obszernych notatkach Adso w celu znalezienia rozwiązania) spoczywa wyłącznie na tobie.


W Blades of Fire gracze decydują o tempie, w jakim posuwają się naprzód w fabule. 15 lat temu było zupełnie odwrotnie! Gry skupiały się wokół fabuły, a gracze tylko za nią podążali

Mechanika wykuwania broni jest naprawdę rozbudowana. Gracze będą musieli znaleźć materiały (otrzymywane za eliminację wrogów i niszczenie obiektów) oraz odblokować nowe schematy. Następnie można przystąpić do tworzenia oręża. Komponenty broni mogą być wykonane z różnych materiałów, dzięki czemu ostrze zyska inne właściwości. Poniżej możecie zobaczyć grafikę przedstawiającą Arana przy pracy. Ważne będzie zadbanie nie tylko o odpowiednie obrażenia, ale także długość ostrza, ciężar oraz wytrzymałość.

Blades of Fire - wykuwanie broni
resize icon

Mercury Steam nie chciało tworzyć kolejnej gry RPG, która polega na typowych statystykach. Kluczowe są umiejętności gracza oraz ostrze. Ponadto w Blades of Fire "nie ma broni idealnej", a Aran nie stanie się nagle potężnym czarodziejem. To odpowiednio stworzona broń pozwala m.in. ciskać ognistymi kulami.

Zdecydowanie nie można przemienić Arana w magiczne bóstwo w końcowych fazach gry. Jest wiele spektakularnych rzeczy, które możesz zrobić, jak na przykład strzelanie kulami ognia z broni albo inne rzeczy, które są naprawdę niesamowite.

Więcej informacji o Blades of Fire możecie przeczytać na blogu Epic Games. LINK TUTAJ. Gra trafi na PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC (Epic Games Store) już 22 maja.

Źródło: Epic Games Blog

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper