AMD dogania NVIDIA nawet w 1440p. Współpraca z PlayStation procentuje

Z FSR były wcześniej ogromne problemy w każdej rozdzielczości mniejszej niż 4K. To się właśnie zmieniło.
Pisaliśmy już o przełomie w jakości rekonstrukcji obrazu z FSR 4. Wtedy skupialiśmy się jednak głównie na temacie skalowania do rozdzielczości 4K. Co zatem ze znacznie popularniejszą na PC rozdzielczością 1440p?
Właśnie z 1440p FSR 2 i FSR 3 miało wcześniej ogromne problemy. Na tyle wielkie, że Hardware Unboxed nazywało parametry obrazu w takiej konfiguracji "nieakceptowalnym standardem". Nowy filmik redakcji w szczegółach przedstawia wręcz przełomowe postępy AMD na tym polu. AMD udało się znacznie zmniejszyć ghosting, shimmering i ogólnie bardzo poprawić stabilność rekonstrukcji obrazu.




Jakość obrazu w FSR 3.1 Performance była "obrzydliwa", jak sprawy określa Hardware Unboxed. Obecnie, z FSR 4 Performance sprawy mają o niebo lepiej, co widać w 6 minucie poniższego nagrania. Dużą poprawę można też zauważyć z ustawieniem FSR 4 Balanced oraz FSR 4 Quality.
Rywalizacja z DLSS 4 też wypada dobrze dla AMD, chociaż FSR 4 wciąż przegrywa z rozwiązaniami NVIDIA. Obecnie FSR 4 oferuje już w 1440p jakość obrazu porównywalną z DLSS 3, ale królem na tym polu jest wciąż NVIDIA, dzięki nowemu modelowi DLSS 4.
FSR 4 będzie dostępny tylko w nowej generacji kart graficznych AMD, czyli w serii RX 9000. NVIDIA zdecydowała się natomiast na udostępnienie DLSS 4 również na starszych GPU z serii RTX.
AMD ostatnio podziękowało za współpracę PlayStation przy tworzeniu modelu FSR 4.