Intergalactic: Heretic Prophet to gra „o wierze i religii”. Neil Druckmann zdradza informacje o nowym IP

Naughty Dog porzuciło marki The Last of Us oraz Uncharted. Teraz deweloperzy rozwijają kolejne nowe IP i Neil Druckmann wypowiedział się o Intergalactic: Heretic Prophet.
Intergalactic: Heretic Prophet zmierza wyłącznie na PlayStation 5, ale aktualnie nie znamy konkretnej daty premiery. Gra według przecieków może trafić na rynek pod koniec 2026 roku lub nawet dopiero w 2027 roku. Naughty Dog może kolejny raz żegnać generację dla Sony.
Neil Druckmann udzielił wywiadu w specjalnym podcaście Sony nazwanym „Creator to Creator”, w którym szef Naughty Dog rozmawiał z Alexem Garlandem, reżyserem „28 Years Later”. Twórcy omawiali swoje najnowsze projekty, więc przedstawiciel jednego z najlepszych studiów PlayStation miał okazję, by powiedzieć kilka nowych słów na temat Intergalactic: Heretic Prophet.




Głównymi tematami Intergalactic: Heretic Prophet jest „wiara i religia”. Neil Druckmann zdaje sobie sprawę, że ta sytuacja może wpłynąć na odbiór graczy, jednak twórca postanowił wytłumaczyć swoją koncepcję.
Gra rozgrywa się 2000 lat w przyszłości, a dokładnie w alternatywnym uniwersum, w którym oś czasu odbiegła od naszej w latach 80-tych. W tych latach powstaje nowa religia, która właśnie sprawia, że wszystko zaczyna się zmieniać.
To nie tylko alternatywna oś czasu, ale także religia, która staje się dość istotna. Spędziliśmy lata na budowaniu tej religii, począwszy od pierwszego proroka, a skończywszy na tym, jak przez te wszystkie lata była ona zmieniana, a czasem nawet zniekształcana. [...] Cała ta religia rozgrywa się na jednej planecie i w pewnym momencie cała komunikacja z nią zostaje przerwana.
Jak wiadomo główna bohaterka wyląduje na tajemniczej planecie, a w zasadzie rozbije się na jej powierzchni, co uniemożliwi jej łatwą ucieczkę. Gracze mają poczuć samotność, więc najwidoczniej tym razem nie otrzymamy partnera biegającego obok – zainteresowani będą odkrywać lokacje oraz właśnie poznają wspomnianą religię.
Wcielasz się w łowczynię nagród, która ściga swój cel i ląduje na tej planecie. Chciałem stworzyć grę o wierze i religii, ale także o samotności. W wielu poprzednich grach miałeś sojusznika, ale [tym razem] chcę, żebyś był zagubiony w tym miejscu, w którym jesteś naprawdę zdezorientowany tym, co się tutaj wydarzyło. Kim są tutejsi ludzie? Jaka jest historia? Jeśli kiedykolwiek masz nadzieję na wydostanie się z [planety], musisz dowiedzieć się, co się tutaj wydarzyło”.
Istotnym tematem Intergalactic: The Heretic Prophet będzie poczucie zagubienia, a Jordan otrzyma możliwość zrozumienia, co wydarzyło się z mieszkańcami planety.
Twórcy Intergalactic: The Heretic Prophet mają jeszcze „wiele do zrobienia”, a sam Druckmann wspomniał, że nie do końca wie, jak tytuł będzie ostatecznie wyglądał, ponieważ koncepcja wciąż ewoluuje podczas realizacji kolejnych fragmentów gry.