AMD rozszerza narzędzia deweloperskie o obsługę kart z serii Radeon RX 9070 i dodaje nowe funkcje

AMD poinformowało o istotnych ulepszeniach w swoim pakiecie Radeon Developer Tool Suite, który od teraz obsługuje najnowsze układy RDNA 4, w tym świeżo ogłoszoną serię kart graficznych Radeon RX 9070. Zmiany mają ułatwić pracę twórcom gier i aplikacji, pozwalając im w pełni wykorzystać potencjał nowych GPU w kwestiach wydajności, ray tracingu czy głębszej analizy działania oprogramowania.
Radeon RX 9070 ma wypełnić lukę w średniej półce wydajnościowej, a dzięki RDNA 4 ma oferować znaczące usprawnienia względem poprzedniej generacji, zwłaszcza w kwestii ray tracingu. Aktualizacja zestawu narzędzi dla deweloperów obejmuje między innymi ulepszone moduły analizy sprzętowych błędów (Hardware Crash Analysis) oraz odświeżony Raytracing Analyzer, co ma ułatwić identyfikowanie i rozwiązywanie problemów bezpośrednio na poziomie sprzętu.
Jedną z kluczowych nowości jest wprowadzenie obsługi Linuksa w Driver Experiments, co do tej pory było zastrzeżone wyłącznie dla inżynierów AMD. Twórcy aplikacji i gier mogą teraz korzystać z zaawansowanych ustawień sterowników także w systemach opartych na jądrze Linux, bez konieczności zmiany kodu źródłowego swoich projektów.




Radeon GPU Profiler (RGP) otrzymał wsparcie dla kart z serii RX 9000, a wersja 2.4 wprowadza szereg modyfikacji, w tym obsługę aplikacji Pure Compute DirectX 12/Vulkan i DirectML do bardziej dogłębnej analizy. Teraz RGP oraz RDP (Radeon Developer Panel) umożliwiają przechwytywanie profili także z aplikacji stricte obliczeniowych i konsolowych, nie ograniczając się wyłącznie do tych bazujących na renderowaniu klatek. Udoskonalono również obsługę Work Graphs i poprawiono interfejs (ISA views), co ma przełożyć się na wygodniejszą pracę deweloperów.
Dzięki tym zmianom AMD pragnie jeszcze bardziej zachęcić twórców do korzystania z ich najnowszych kart graficznych, oferując zaawansowane rozwiązania dla różnorodnych zastosowań – od gier po zaawansowane symulacje i obliczenia w chmurze. Branża gier i oprogramowania zyskuje tym samym kolejne narzędzia do efektywnej optymalizacji i testów, szczególnie jeśli chodzi o technologie ray tracingu i obliczeń na GPU.