Dramat polskiego rywala STALKER 2. Studio potwierdza zwolnienia i przedstawia plan

Gry
3119V
Chernobylite 2
Bartosz Dawidowski | 17.03, 12:32
PS5 XSX|S PC

Niestety potwierdzają się plotki z weekendu. Autorzy Chernobylite 2 mierzą się z wielkimi problemami.

Już w trakcie weekendu pisaliśmy o plotkach na temat zwolnień w studiu The Farm 51. Polski zespół potwierdził sytuację, przestawiając infomrację, że wypowiedzienia otrzymało 15 pracowników z 50-osobowego zespołu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Powodem jest tutaj słaba sprzedaż Chernobylite 2. W związku z niskimi przychodami z tej premiery we wczesnym dostępie TheFarm 51 ogłasza również, że wstrzymuje na pewien czas prace nad nową zawartością w Chernobylite 2.

Obecnie polski zespół będzie działać tylko nad naprawą i ulepszaniem obecnych już w grze funkcji. To przede wszystkim optymalizacja kodu gry i poprawki techniczne. Gra ma spędzić we wczesnym dostępie najbliższe 6-10 miesięcy. Już w najbliższych dniach ma zostać przedstawiony harmonogram aktualizacji. 

Warto dodać, że autorzy wydają regularnie, od dnia premiery, poprawki. 15 i 16 marca pojawiły się kolejne patche do Chernobylite 2.

"Pracując nad Chernobylite 2 w trudnym dla branży okresie, aby zachować niezależność od zewnętrznych podmiotów, zdecydowaliśmy się na samodzielne wydanie gry we Wczesnym Dostępie na Steam. Braliśmy pod uwagę różne scenariusze dalszego tworzenia projektu, w tym również w oparciu o odbiór niedokończonej wersji gry przez graczy. W ciągu ostatnich dni jasnym stało się, że sprzedaż gry we Wczesnym Dostępie nie pozwala na dalsze zwiększanie skali bardzo dużego już obecnie przedsięwzięcia.


Aby projekt mógł być dalej rozwijany, musieliśmy podjąć trudne decyzje: rozstać się z częścią zespołu i zawiesić na ten moment prace na częścią zawartości, którą postanowiliśmy wydać w późniejszym terminie.


To jedna z najtrudniejszych decyzji przed jaką stanęliśmy w ostatnich latach, jednak pozwoli ona na dalsze prace nad udoskonaleniem gry. W dniu 14 marca 2025 wręczyliśmy wypowiedzenia 15 osobom z naszego ponad 50-osobowego zespołu.


Nasze prace w najbliższym okresie skupią się na ulepszeniu tych elementów gry, które w największym stopniu oczekiwane są przez graczy uczestniczących w starcie Wczesnego Dostępu (lokalizacje językowe, nagrania dialogów, optymalizacja).


Jednocześnie w zakresie zawartości audiowizualnej i fabularnej ograniczymy teraz prace nad zawartością gry do tych elementów, które zaplanowane były jako kluczowe na premierę pełnej wersji z pominięciem dodatkowej zawartości DLC i części opcjonalnych elementów, o których jeszcze nie informowaliśmy graczy. Liczymy na to, że dzięki temu gra spotka się z pozytywnym odbiorem i po wyjściu z Wczesnego Dostępu w dłuższym niż zakładaliśmy cyklu produkcyjnym możliwe będzie dalsze rozwijanie Chernobylite 2 w podobny sposób jak jej pierwszej części.


Zespół w obecnym składzie posiada kompetencje i możliwości dokończenia gry, a planowany scenariusz wydania pełnej wersji nie zmienia się – zakładamy, że gra pozostanie we Wczesnym Dostępie od 6 do 10 miesięcy, a o bardziej szczegółowej i aktualnej roadmapie projektu będziemy informować w najbliższych dniach" -- napisał zespół The Farm 51.

Źródło: https://www.thefarm51.com/aktualnosc/zmiany-w-koncepcji-rozwoju-gry-chernobylite-2/

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper